• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155626
+
-

یونایتدسیتی

شهرآورد امشب منچستر را از دست ندهید

پیش‌بازی
یونایتدسیتی

تفاوت رانگنیک با مربیان قبلی من‌یونایتد در پرسینگ تیم او‌ست. او پدر پرسینگ محسوب می‌شود و لیورپول، ساوتهمپتون و به‌زودی لیدز یونایتد با همین سبک پیش می‌روند. توخل در چلسی نیز ترکیبی از این سبک را پیاده می‌‌کند. این حرف ما نیست؛ اینها را گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از شهرآورد منچستر درباره همتای آلمانی‌اش در منچستریونایتد گفته. این هم رمز موفقیت خود گواردیولا از زبان خودش: «همسرم به من کمک زیادی می‌کند. قبل از او، من یک فاجعه بودم. اکنون به لطف او تا حدودی جنتلمن هستم. همه‌‌چیزهای خوب در زندگی من توسط اطرافیان من ساخته می‌شوند، گاهی اوقات از همسرم، گاهی از پولی که در باشگاه داریم.» این هم نظر رانگنیک درباره همتای اسپانیایی‌اش: «پپ یکی از بهترین‌هاست، ما می‌دانیم اگر نگوییم بهترین تیم جهان اما با یکی از بهترین تیم‌های جهان بازی داریم، آنها از زمان ورود پپ به‌خوبی پیشرفت کرده‌اند و همین اتفاق برای بایرن و بارسا هم افتاد.»

   من‌‌یونایتد با سرمربی آلمانی‌اش خوب موقعیت درست می‌‌کند اما به‌اندازه کافی گل نمی‌زند. یونایتد تحت هدایت رالف رانگنیک 160‌موقعیت گلزنی ایجاد کرده است؛ بیش از هر تیم دیگری در لیگ.
   پپ گواردیولا در ورزشگاه اتحاد اصلا در داربی منچستر دست بالا را نداشته. شاید این یکی از رکوردهای بد دوران مربیگری‌اش باشد؛ یک‌برد، یک‌تساوی و 3‌شکست در ورزشگاه خانگی مقابل من‌یو.
   سیتی بهترین بازیکن فصل پیش لیگ برتر را در اختیار ندارد. ‌منچستریونایتد، اسپورتینگ، کریستال پالاس، ساوتهمپتون (جام حذفی)، برنلی، بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا (درصورت صعود)، لیورپول، بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ولورهمپتون یا نیمه‌نهایی جام حذفی، بازی‌هایی هستند که روبن دیاز آنها را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. ناتان آکه هم دیگر مدافع میانی مصدوم سیتی است.
   در جمع برترین‌های فصل چند بازیکن هم از این دو تیم حضور دارند. ادرسون از سیتی با 15کلین‌شیت بهترین آمار را بین دروازه‌بان‌های لیگ دارد، کانسلو از سیتی با 2087پاس رکورددار است، داوید دخه‌آ از یونایتد با 2430دقیقه بادوام‌ترین بازیکن لیگ است (3060دقیقه در همه رقابت‌ها) وکریستیانو رونالدو از یونایتد با 25آفساید از این لحاظ هم رکورددار است.
   کریستیانو اولین‌بار است در بازگشت به منچستر در ورزشگاه اتحاد به میدان می‌رود. او آمار خوبی در این ورزشگاه ندارد؛ 6بازی، تنها یک‌گل زده و 2‌کارت قرمز!
   منچستر با رالف رانگنیک از یک لحاظ پیشرفت داشته؛ گل‌خوردن در ضربات ایستگاهی! فصل 21-2020؛ 14‌گل خورده و میانگین (۰.۳۸) گل خورده در هر بازی (رتبه ۱۹) و فصل ۲2-2021؛ ۵ گل خورده و میانگین (۰.۱۹) گل خورده در هر بازی (رتبه ۶).
   با رانگنیک با اینکه امتیازگیری مقابل تیم‌های پایین جدول سخت است، اما میانگین امتیازات عالی است. از زمانی که رانگنیک هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفته تنها من‌سیتی‌(34) و لیورپول‌(29) از یونایتد‌(26) بیشتر امتیاز جمع کرده‌اند.
   منچستریونایتد از زمان انتصاب رانگنیک در لیگ برتر فقط یک‌ شکست را تجربه کرده است.
   منچستریونایتد در ماه فوریه، 17‌موقعیت جدی برای گلزنی خلق کرد اما از این تعداد موقعیت جدی فقط 4‌گل به ثمر رساند؛ خلق موقعیت: ۷۵ (رتبه اول)، خلق موقعیت جدی: ۱۷ (رتبه اول)، از دست دادن موقعیت جدی: ۱۳ (رتبه اول)، میانگین ایجاد موقعیت در هر بازی ۱۲.۶ (رتبه دوم)، تعداد گل زده: ۸ (مشترکا چهارم).
   در جدول کمترین مدت زمان لازم به ازای یک‌پاس‌کلیدی در جریان بازی در این فصل لیگ برتر هم 2‌بازیکن از این دو تیم در رده اول و دوم قرار دارند؛ برونو فرناندز هر ۳۴.۲ دقیقه، جک گریلیش هر ۳۸.۵ دقیقه، هادسون اودوی هر ۳۸.۶ دقیقه.
   در تقابل‌های گذشته بین 2تیم پیروزی‌‌های بیشتر از آن یونایتد بوده با 77برد در برابر 56شکست و 53تساوی.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :