• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155609
+
-

گل‌زن / درس بزرگ

الهام محمودی | روزنامه‌نگار

مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال زنان از روز جمعه آغاز شد و در یکی از دیدارها ملی‌حفاری اهواز، تیم سوم گروه۲ از بوتاپارس، تیم دوم گروه‌یک شکست خورد. سرمربی تیم حفاری، فروزان سلیمانی است که سرمربیگری تیم ملی را نیز برعهده دارد. تیم ملی با سلیمانی در جام کافا شرکت کرد و 2بازی دوستانه هم با روسیه انجام داد. بیشتر بازیکنانی که برای این بازی‌ها به تیم دعوت شده بودند، از گروه2بودند و از گروه‌یک فقط یک بازیکن در تیم بود. وقتی از سلیمانی دلیل این کارش را پرسیده بودند، گفته بود گروه‌یک زنگ تفریح است. حالا این زنگ تفریح درس بزرگی به خانم سرمربی داد.

پایان دوران طلایی؟
هرچند همه آنچه برای فوتبال زنان در دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در فدراسیون رخ داد، حق طبیعی این تیم بود اما با توجه به این موضوع که سال‌ها پیش در فوتبال ایران، زنان از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات؛ لباس یکدست، زمین تمرین و... محروم بودند، اقدامات فدراسیون خادم برای زنان تحسین‌برانگیز بود. حالا پس از عزل موقت او از ریاست فدراسیون فوتبال نگرانی‌هایی وجود دارد که سرنوشت فوتبال زنان چه خواهد شد؟ قرار بود در تعطیلات نیم‌فصل تیم ملی اردو داشته باشد اما خبری نشد حالا این سؤال پیش آمده که آیا رئیس بعدی اقدامات تاریخی عزیزی‌خادم درباره فوتبال زنان را ادامه می‌دهد یا مانند همه روسای قبلی‌ تیم زنان رها می‌شود؟

غربت قهرمان
در فدراسیون عزیزی‌خادم هم توجهی که به فوتبال زنان شد به فوتسال نشد. پرافتخارترین تیم ورزشی زنان ایران که 2بار پرچم کشورمان را در آسیا به اهتزاز درآورد، مدت‌ها به‌دنبال پاداش قهرمانی سال2018 بود! اعضای این تیم بالاخره با کلی منت و مانور تبلیغاتی سال2020 این پاداش را دریافت کردند ولی بعد از پرداخت پاداش، مسئولان کمترین توجه را به تیم داشتند. اردوی تیم ملی به زحمت برگزار شد و بازیکنان هم نه لباس خوب داشتند و نه خوراک مناسب. در بازی‌های دوستانه با روسیه حتی رئیس کمیته فوتسال حریف هم به ایران آمده بود اما کنار تیم ایران فقط سرمربی و سرپرست بودند. تبعیض بین زنان و مردان کم نبود، حالا بین تیم‌های خود زنان هم تفاوت بسیار است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید