• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 اسفند 1400
کد مطلب : 155521
+
-

آماربازی

06
فقط یک تیم در فصل جاری لیگ برتر فوتبال وجود دارد که هر بار گل اول بازی را زده برنده از زمین خارج شده و هرگز کام‌بک نخورده است. به شکل جالبی این تیم هیچ یک از تیم‌های مدعی بالای جدول نیست. این تیم ذوب‌آهن است که 6بار گل اول بازی را زده و هر 6بار توانسته پیروز شود تا در این زمینه بالاتر از استقلال و پرسپولیس و سپاهان قرار بگیرد. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس 14بار گل اول بازی را زده‌اند و هر دوی آنها در این 14بازی به 12برد و 2تساوی رسیده‌اند. بنابراین آنها با میانگین امتیاز 2.7پایین‌تر از ذوب‌آهن قرار می‌گیرند که میانگین امتیازاتش در این بخش 3امتیاز کامل است. سپاهان هم 10بار گل اول بازی را زده و 9برد و یک باخت نصیبش شده است.

06
اما رکورد کام‌بک زدن در این فصل متعلق به گل‌گهر سیرجان است. شاگردان امیر قلعه‌نویی 6بار با خوردن گل اول بازی از حریف خود عقب افتاده‌اند اما در این 6بازی فقط یک بار متحمل باخت شده‌اند. آن یک بازی هم مصاف با فولاد بود که با تنها شکست گل‌گهر در این فصل (تنها شکست در جریان بازی) تمام شد. در سایر بازی‌ها گل‌گهر توانسته از باخت فرار کند و به 2برد و 3مساوی برسد. میانگین امتیازگیری این تیم در بازی‌هایی که گل اول را خورده 1.5امتیاز بوده است. پرسپولیس در این فصل 4بار عقب افتاده که هرگز برنده نشده و 3مساوی و یک باخت نصیبش شده است. استقلال هم فقط یک بار گل اول را خورده که کار را با مساوی یک-یک تمام کرده است.

08
بعد از سپری شدن 20هفته و برگزاری 159بازی، فقط در 8مسابقه تیمی که گل اول را خورده توانسته بازی را ببرد. گل‌گهر و پیکان 2بار، آلومینیوم، سپاهان، مس رفسنجان و هوادار یک بار بعد از خوردن گل اول توانسته‌اند بازی‌شان را ببرند. هوادار به جز آن یک مورد 8بار دیگر گل اول بازی را خورده و هر 8بار بازنده شده است. پدیده مشهد هم رکورددار خوردن گل اول بازی است. این تیم 15بار با خوردن گل اول از حریفش عقب افتاده که فقط 3بار موفق به جبران و گرفتن مساوی شده و در 12بازی دیگر شکست خورده است. بازی‌هایی که پدیده گل اول را زده فقط 2بازی بوده (کمتر از همه تیم‌ها) که یکی از آنها با برد مقابل نفت مسجدسلیمان و دیگری با شکست مقابل گل‌گهر تمام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید