• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155146
+
-

مرحله اول عملیات اجرای 7منطقه آزاد تا پایان سال تکمیل می‌شود

خبر
مرحله اول عملیات اجرای 7منطقه آزاد تا پایان سال تکمیل می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده و تعیین مدیران اجرایی تا پایان امسال، عملیات اجرایی در 7منطقه آزاد جدید کشور به پایان می‌رسد و در ابتدای سال آینده شاهد ورود به فاز بعدی خواهیم بود.
به‌گزارش ایرنا، سعید محمد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 8منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد، گفت: تاکنون از 7منطقه جدید ابلاغ شده، عملیات اجرایی 4منطقه ازجمله منطقه آزاد بانه - مریوان آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال عملیات اجرایی مناطق آزاد اردبیل، ایلام و قصرشیرین آغاز شود، اضافه کرد: ابتدای سال آینده مدیران اجرایی 7منطقه آزاد جدید مشخص و کار در این مناطق شروع می‌شود. دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه وسعت منطقه آزاد بانه و مریوان 5500هکتار است، گفت: این اراضی، ملی هستند و هیچ سکونتگاهی در آنها وجود ندارد.
محمد ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد به محض ایجاد منطقه آزاد، قیمت زمین، مسکن و اجاره در سکونتگاه‌های موجود در این اراضی و یا نزدیک آن دستخوش تغییرات زیادی می‌شود ولی از آنجا که حتی یک روستا هم در محدوده منطقه آزاد بانه و مریوان وجود ندارد دیگر چنین عارضه‌ای را نباید شاهد باشیم.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه «حمید رضا بیتا» به‌عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه - مریوان تعیین شده است، گفت: پیگیر ایجاد زیرساخت‌های این منطقه اعم از آب، برق، اینترنت، معابر و مسیرهای تردد خواهیم بود. محمد با اشاره به اینکه طرح جامع منطقه آزاد بانه - مریوان توسط مشاور در حال تهیه است، اضافه کرد: مشاور روی آرایش واحدهای صنعتی و نوع فعالیت آنها براساس معیشت مردم منطقه کار خواهد کرد. محمد با بیان اینکه انجام طرح جامع منطقه آزاد بانه - مریوان حدود 5 تا ۶ ماه به طول می‌انجامد، افزود: عملیات فنس‌کشی و محصورکردن و ساخت و توسعه بخش گمرکی مرز باشماق و سیرانبند را هم در دستور کار قرار می‌دهیم. وی در ارتباط با منابع مالی اجرای این طرح هم گفت: بخشی از منابع مورد نیاز اجرای منطقه آزاد بانه - مریوان از سایر مناطق آزاد کشور تخصیص و بخشی هم در لایحه بودجه۱۴۰۱ به‌صورت تهاتر نفت دیده شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید