• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155070
+
-

گل‌زن/وفادار مثل هاجر دباغی

الهام محمودی، روزنامه‌نگار

سال۹۸ خبر ثبت قرارداد سفید هاجر دباغی با سپاهان اصفهان توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. البته این برای نخستین بار نبود که در فوتبال زنان چنین اتفاقی رخ می‌داد؛ هر سال تعداد زیادی از بازیکنان در لیگ زنان برخلاف میل خودشان و فقط به عشق پا به توپ شدن و داشتن یک تیم، قراردادهایشان را بدون اینکه مبلغ مشخص باشد، امضا می‌کنند. اما هاجر دباغی این کار را با رضایت خود و برای 3فصل انجام داد. او دیروز در دیدار با کیان نیشابور ۵گل زد و از رکورد ۱۰۰گل برای سپاهان عبور کرد تا به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال زنان سپاهان تبدیل شود که در گلزنی 3رقمی می‌شود.

پدیده لیگ
نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال با قهرمانی شهرداری سیرجان به پایان رسید. خاتون بم دوم و سپاهان اصفهان سوم شدند. اما تیم چهارم در میان تیم‌های باتجربه‌ای چون ملوان، زارع‌باتری و ذوب‌آهن، نماینده البرز است. یک تیم جوان و باانگیزه که کاپیتان و دستیار مربی این تیم سارا قمی ستاره فوتبال زنان ایران است. در دیدار نماینده البرز با ملی‌پوشان شهرکرد که البرزی‌ها ۸ بر صفر به پیروزی رسیدند، مریم فرهنگ بازیکن ۱۶ساله این تیم پایش به گلزنی باز شد. همه گلزنان این تیم در این بازی زیر ۲۰ساله بودند و این نشان می‌دهد البرز به‌دنبال بازیکن‌سازی است نه ثبت نتایج عجیب در لیگ!

مس، تیم‌ملی را نقره‌داغ کرد
تیم‌های ملی فوتسال زنان روسیه و ایران 2 دیدار دوستانه در کمپ تیم‌های ملی برگزار کردند که نتیجه آن 2شکست برای ایران بود. 3بازیکن از مس رفسنجان به  تیم ملی دعوت شده بود نداما این نفرات در اردوی تیم‌ملی حاضر نشدند. گفته شد باشگاه مس به‌خاطر اینکه بازیکنانش برای مسابقات کافا به تیم ملی دعوت نشده بودند، ترجیح داد در بازی با روسیه هم برای تیم ملی بازی نکنند و در عوض برای بازی با پالایش نفت آبادان در پلی‌آف آماده شوند. باشگاه مس این موضوع را تکذیب کرده و بهانه آورده که بازیکنانش مصدوم بودند و به‌خاطر همین به اردوی تیم ملی نرفتند. اما خبر رسید که این 3بازیکن سالم و سرحال مشغول تمرین هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید