• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155065
+
-

روحیه به بسکتبال با ثبت‌نام تماشاگران

تیم ملی امروز در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی با سوریه بازی می‌کند. ایران برای جبران شکست مقابل قزاقستان و برای انتقام از سوریه، نیاز مبرم به پیروزی دارد

روحیه به بسکتبال با ثبت‌نام تماشاگران

تیم ملی بسکتبال ایران امروز در بازی دوم پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی 2023 با سوریه بازی می‌کند. پیروزی در این بازی از چند نظر برای ایران مهم است. تیم‌ملی برای اینکه خیالش از صعود راحت شود، نیاز دارد که در بازی امروز برنده از زمین بیرون بیاید. در بازی اول این پنجره، ایران شکست غیرمنتظره‌ای از قزاقستان خورد و بازیکنان برای اعاده حیثیت این انگیزه را دارند که حتما این بار برنده باشند. سال پیش در پنجره دوم کاپ آسیا تیم ملی ایران با سرمربیگری مهران شاهین‌طبع مقابل سوریه باخت. جبران این شکست هم به تیم مصطفی هاشمی انگیزه مضاعف می‌دهد.
بعد از باخت مقابل قزاقستان دلایل مختلفی برای شکست مطرح شد، از نبود بازیکنان بزرگی نظیر حامد حدادی و بهنام یخچالی گرفته تا تأثیرات برگزاری انتخابات فدراسیون و... اما ظاهرا از نظر فدراسیون، نداشتن روحیه مهم‌ترین دلیل شکست بوده، چراکه آنها تصمیم گرفته‌اند بازی امروز با حضور تماشاگران برگزار شود. در بازی با قزاقستان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه حضور تماشاگران را نداده بود اما امروز قرار است سالن بسکتبال آزادی به روی تماشاگران باز شود. البته به‌گفته مهیار عسگریان، سرپرست فدراسیون برای این بازی بلیت‌فروشی نمی‌شود و تماشاگران دعوتی هستند. او به ایرنا گفت: «با توجه به اینکه فرصت چندانی نداریم با دعوتی که انجام می‌شود، ظرفیت اختصاص داده شده را پر می‌کنیم. اما اگر علاقه‌مندی تمایل دارد به بازی برسد و تیم ایران را تشویق کند، با روابط عمومی فدراسیون تماس بگیرد و مشخصات فردی‌اش را بدهد.»

  پنجره سوم؛ تیرماه
ایران که در گروه  Dبازی می‌کند، در پنجره اول بحرین را در 2بازی برد و حالا قبل از بازی با سوریه در رتبه دوم جدول و پایین‌تر از قزاقستان قرار دارد. سوریه به‌دنبال امتیاز و صعود است. آنها باانگیزه بالا به ایران آمده‌اند؛ بعد از 2شکست مقابل قزاقستان، بحرین را برده‌اند و خاطره پیروزی سال پیش مقابل ایران را هم دارند. از طرف دیگر فراس معلا، رئیس فدراسیون ورزش‌های عمومی سوریه به بازیکنان وعده پاداش داده است. مبلغ مشخص نیست اما سایت عربی کوره نوشته که معلا به بازیکنان گفته است اگر ایران را شکست بدهند، مبلغ قابل‌توجهی پاداش می‌گیرند. سوری‌ها یک بازیکن آمریکایی هم دارند که به‌نظر می‌رسد در بازی امروز بازیکنان ایران را به دردسر خواهد انداخت. پیش‌بینی می‌شود مصطفی هاشمی هم تغییراتی در ترکیب تیمش بدهد. او و دیگر مربیان اجازه جایگزینی 2بازیکن را دارند. پنجره سوم این مسابقات تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و ایران در بازی برگشت با قزاقستان و سوریه بازی می‌کند. از هر گروه 3تیم به مرحله دوم انتخابی می‌رسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید