• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155049
+
-

پایان مردی که رویای قهرمانی داشت

محرم نویدکیا با نامه‌ای کوتاه تاکید کرد خیال بازگشت ندارد و جدایی‌اش از سپاهان قطعی است احتمالا دوران مربیگری او با همین حضور 18ماهه در سپاهان به پایان خواهد رسید

پایان مردی که رویای قهرمانی داشت

امیرحسین اعظمی

بعد از اینکه باشگاه سپاهان با استعفای محرم نویدکیا مخالفت کرد، این مربی صبح دیروز با انتشار یک پیام کوتاه نشان داد تصمیمش برای جدایی از زردپوشان قطعی است و خیال بازگشت ندارد. محرم در این نامه نوشت: «بعد از اینکه فصل گذشته با ۶۵امتیاز نتوانستم قهرمانی را به هواداران خوب سپاهان تقدیم کنم، امسال با بودن در رتبه سوم احساس می‌کنم باید جای خود را به شخص دیگری بدهم، شاید مربی دیگری بتواند بهتر به تیم سپاهان کمک کند. از همه شما انسان‌های شریف که تا به امروز من را حمایت کردید تشکر می‌کنم و آرزوی سلامتی برای شما و‌ موفقیت برای باشگاه بزرگ سپاهان را دارم.»

چرا نویدکیا استعفا داد؟
از اصفهان خبر می‌رسد که اعضای هیات‌مدیره سپاهان در جلسه چند روز پیش از نویدکیا خواسته‌اند کادر فنی تیمش را تقویت کرده و برخی از مربیان فعلی را هم کنار بگذارد. این موضوعی است که با روحیات نویدکیا همخوانی ندارد و او حتی یک ماه پیش هم بابت چنین درخواستی که مدیران سپاهان داشتند، به‌شدت از آنها ناراحت و عصبانی شده بود. از طرفی برخی فشارها از سوی هواداران سپاهان و جوی که در 2هفته گذشته ایجاد شد هم در این تصمیم نویدکیا بی‌تاثیر نبوده است. او یک تیم پرمهره را در اختیار داشت و نتیجه‌نگرفتن با این بازیکنان، به‌شدت ذهن سرمربی سپاهان را درگیر کرده بود. از سوی دیگر در این چند هفته هم فضای خوبی در تمرینات تیم وجود نداشت و گفته می‌شود تعداد زیادی از بازیکنان سپاهان در این مدت رابطه خوبی با مرزبان، دستیار اول نویدکیا نداشته‌اند. جالب اینجاست که بعد از استعفای نویدکیا، مرزبان و محمود کریمی 2دستیار این مربی هم استعفا دادند و تمرین دیروز فقط با حضور میگوئل تکسیرا، رحمان احمدی و فرهاد بهادرانی انجام شد.نویدکیا با امیدواری زیادی به سپاهان آمده بود و نداشتن سابقه مربیگری هم باعث نشد تا هواداران سپاهان برابر این انتخاب گارد بگیرند. آنها همیشه این رویا را داشتند که با شماره4 سابق این بار در قامت یک مربی، قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند. او حالا از سپاهان رفته و سبک زندگی و روحیاتش هم به شکلی نیست که فعلا به مربیگری در خارج  از اصفهان فکر کند. به این ترتیب نویدکیا دوباره از سطح اول فوتبال ایران دور خواهد شد و باید دید سپاهان بعد از نویدکیا چه روزهایی را تجربه خواهد کرد.

چالش بزرگ ساکت و هیات‌مدیره
سپاهان در شرایطی بحرانی گرفتار شده و باید دید ساکت و اعضای هیات‌مدیره سپاهان در مورد انتخاب سرمربی جدید چه تصمیمی می‌گیرند. دیروز برخی رسانه‌ها برانکو ایوانکوویچ را گزینه اصلی سپاهان معرفی کردند ولی این مربی مدتی پیش قراردادش را با تیم ملی عمان به مدت 2فصل دیگر تمدید کرده و بعید است سپاهان بتواند به‌راحتی برانکو را به ایران برگرداند. البته برانکو در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی مدعی شد هنوز از طرف باشگاه تماسی با او گرفته نشده و تاکید کرد به خاطر قراردادش با عمان، حرفه‌ای نیست با باشگاهی وارد مذاکره شود. در ضمن برانکو مثل چند سال پیش که برای آمدن به پرسپولیس بدهی مالیاتی داشت، حدود 8میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد که ظاهرا باید باشگاه پرسپولیس آن را بپردازد. از علی دایی هم به‌عنوان یک گزینه دیگر نام برده می‌شود ولی این موضوع در حد یک شایعه مطرح شده و مدیران سپاهان هنوز اظهارنظر رسمی در این خصوص نکرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید