• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155042
+
-

نکته بازی/ کم‌کم داشتیم نگران می‌شدیم

مهدی طارمی این اواخر آنقدر نمایش‌های خوب و کم‌نقصی ارائه داده که کم‌کم داشتیم نگران می‌شدیم نکند این بازیکن، همان فوتبالیست خودمان نیست. البته طارمی همیشه بااستعداد بوده، اما خب گاهی هم توپ را از دو قدمی دروازه می‌زد خال آسمان یا در پست‌ها و مصاحبه‌هایش اشتباهات فاحش و بامزه‌ای داشت. این اواخر اما خبری نبود و همه‌‌چیز خیلی مرتب ادامه داشت. ما هم فکر کردیم این طارمی، یک طارمی دیگر است. با این حال خوشبختانه بعد از بازی پورتو و لاتزیو اتفاقی افتاد که خیال‌مان کاملا راحت شد. طارمی بعد از این بازی اتوبوس 2تیم را اشتباه گرفت و ابتدا سوار اتوبوس تیم ایتالیایی شد. آخیش؛ حالا شد. حالا تبدیل شدی به همان بازیکنی که بعد از بازی با لبنان، برد ایران برابر بحرین را تبریک گفت!

اسکوچیچ چقدر خوشحال شد!
بعد از تغییراتی که در فدراسیون فوتبال رخ داد، سرپرست تیم ملی هم عوض شد و حمید استیلی جای مجتبی خورشیدی را گرفت. صدالبته خورشیدی رزومه مشخصی نداشت و از همان اول هم حرف و حدیث‌ها در مورد او زیاد بود. با این حال حمید استیلی هم از نظر روحیه و طرز تفکر یک چهره فوتبالی نه‌چندان راغب به مربیان خارجی محسوب می‌شود. او طی یکی، دو سال گذشته بارها علیه اسکوچیچ موضع گرفته است؛ مثلا در ماجرای معروف اظهارنظر دراگان در مورد تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی، از خجالت او درآمد. تا همین اواخر هم تیم ملی هر مسابقه‌ای را می‌برد، استیلی می‌گفت اسکوچیچ هنوز محک نخورده است. حالا شما تصور کنید چنین آدمی با این باورها و خلق‌وخو کنار مربی کروات قرار گرفته است. خدا به دادت برسد اسکو!

به‌به؛ چقدر عالی
حمید درخشان که در دوران مربیگری نتایج فراموش‌نشدنی داشته، این روزها هم به‌عنوان کارشناس هر هفته بیش از 10‌مصاحبه با رسانه‌های مختلف دارند و تجربیات‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. آقای درخشان در مورد بحران پرسپولیس مخصوصا در بخش دروازه‌بانی گفته‌اند: «حامد لک اگر خوب و آماده باشد، برگ برنده پرسپولیس در مسیر کسب قهرمانی خواهد بود.» واقعا آدم لذت می‌برد. همین حرف را می‌شود در مورد جلال حسینی، مهدی ترابی و وحید امیری زد. اصلا استقلالی‌ها هم می‌توانند همین را در مورد حسین حسینی بگویند. این موضوع در مورد سپاهان و شهریار مغانلو و حتی پاری‌سن‌ژرمن و لیونل مسی هم صادق است! اصلا آقای درخشان فرمولی ارائه داده‌اند که قابل تعمیم به همه بازیکنان و تیم‌های جهان است. مرسی از این نظر کارشناسی.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید