• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155013
+
-

معاون خدمات شهری آرامستان تهران در گفت‌وگو با همشهری، طرح استقبال از بهار1401 را تشریح کرد

گسترده‌شدن فرش گل 5هزارمتری در بهشت‌ زهراس

خبر
گسترده‌شدن فرش گل 5هزارمتری در بهشت‌ زهراس

در راستای اجرای طرح استقبال از بهار 1401و گسترده شدن فرش گل، بوی گل‌های بهاری و لاله در بهشت ‌زهرا(س) می‌پیچید. به گزارش همشهری، هرسال در آستانه سال نو، مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای در حوزه خدمات شهری (شست‌وشوی معابر، المان‌ها، مبلمان شهری، پاکسازی نهرها، غرس نهال و کاشت گل و...) با عنوان طرح استقبال از بهار انجام می‌دهد که امسال سازمان بهشت‌ زهرا(س) با ایجاد طراحی فرش گل به مساحت 5200 مترمربع (میدان افراسیابی، ورودی قطعه شهدای گمنام و ...) فضای آرامستان را مملو از بوی گل‌های بهاری (شب‌بو، پامچال، بنفشه، اطلسی و ...) کرده است. به‌گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست سازمان، همچنین در طرح استقبال از بهار 10هزار اصله درخت و 25هزار گل لاله به یاد و نام شهدا در بهشت ‌زهرا(س) کاشته می‌شود. امیر رشیدی به اقدامات دیگر هم اشاره و عنوان کرد: «رنگ‌آمیزی 135آلاچیق، پاکسازی و رنگ‌آمیزی 6200مترمربع از آب‌نماهای آرامستان، زیباسازی 8هزار مترمربع از فضاهای بصری، طراحی و آذین‌بندی 13مترمربع و ... برنامه‌هایی هستند که در طرح استقبال از بهار هدف‌گذاری شده‌اند.»

بهسازی ورودی‌های آرامستان؛ بهار 1401
بهسازی 15ورودی سازمان بهشت ‌زهرا(س)، بهمن امسال در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط ‌زیست این سازمان قرار گرفت که پس از رسانه‌ای شدن آن همگان انتظار داشتند در آستانه بهار از ورودی‌های بهسازی شده، رونمایی شود، اما معاون خدمات شهری سازمان به همشهری گفت که عملیات بهسازی ورودی‌های بهشت‌ زهرا(س) بهار 1401شروع می‌شود. امیر رشیدی تأکید کرد: «3گروه علمی و دانشگاهی طرح‌های خود را ارائه داده‌اند و ما هم به کمیته ساماندهی، نما و منظر ارسال کردیم و در حال بررسی است که پس از نهایی شدن پیش‌بینی می‌کنیم، طرح بهسازی ورودی‌ها اوایل سال آینده عملیاتی شود.»
او همچنین با بیان اینکه در فاز اول باب ‌الزهرا(س) و باب‌الشهدا بهسازی می‌شوند، گفت: «باب الزهرا(س) با بیش از 50سال قدمت نخستین و قدیمی‌ترین ورودی بهشت ‌زهرا(س) است که طی این سال‌ها دچار فرسایش شده و اگر این کار دراسرع‌ وقت انجام نشود ممکن است با تخریب طاق‌ها و گلدسته‌های آن مواجه شویم؛ بنابراین این ورودی در اولویت قرار دارد و پس از آن هم باب‌الشهدا که ورودی اصلی محسوب می‌شود بهسازی و از المان مناسبی در آن استفاده خواهیم کرد.»

ایجاد فضای آرام در پنجشنبه آخر سال
ایجاد فضایی که شهروندان با حضور در آن احساس آرامش کنند، هدف اصلی ما است. این جمله را معاون خدمات شهری و محیط‌زیست سازمان بهشت‌ زهرا(س) گفت و تأکید کرد: «نگهداشت برای ما اولویت دارد و ازاین‌رو با انجام برخی از امور مانند هرس و پیرایش درختان، ایجاد زیبایی‌های بصری، نصب بنرها با مضامین فرهنگی و مناسبتی و... تلاش می‌کنیم مشکلات و مسائل آرامستان را به حداقل برسانیم. همچنین برای پنجشنبه آخر سال هم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا مراجعه‌کنندگان در فضایی آرام، مراسم فاتحه‌خوانی و شست‌وشوی مزار عزیزان سفرکرده‌شان را برگزار کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید