• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154829
+
-

راننده جوان، فرشته نجات بیماران نیازمند شد

داخلی
راننده جوان، فرشته نجات بیماران نیازمند شد

بعد از مرگ مغزی راننده جوان پزشکان بیمارستان نمی‌دانستند که چطور باید این خبر را به برادر او بگویند که خودش جلو آمد و گفت اگر برادرش دچار مرگ مغزی شده می‌خواهد اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود.
به گزارش همشهری، این بیمار مرگ مغزی به نام شورش باقری که راننده کامیون بود و در کرمانشاه زندگی می‌کرد، چند شب قبل بعد از پایان کارش، کامیون را در پایانه پارک کرد و سوار بر خودرواش که یک پراید بود به‌سوی خانه حرکت کرد اما به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی کنترل خودرو از دستش خارج و واژگون شد. رانندگان چند خودروی عبوری با مشاهده پراید واژگون شده درخواست کمک کردند و دقایقی بعد پیکر نیمه‌جان شورش به بیمارستان انتقال یافت. راننده جوان علاوه بر شکستگی دست و پا، دچار خونریزی در ناحیه سر شده بود و سطح هوشیاری‌اش پایین بود. در چنین شرایطی او به اتاق عمل منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت. ساعتی بعد این حادثه به خانواده شورش خبر داده شد و وقتی برادرش به بیمارستان رسید پزشکان گفتند فقط باید برای نجات او دعا کرد. با پایان جراحی راننده جوان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و 4شبانه روز در آنجا نگهداری می‌شد اما بعد از این مدت دچار مرگ مغزی شد.
کورش باقری، برادر شورش در این‌باره به همشهری می‌گوید: روز چهارم پزشکان من را صدا کردند و گفتند می‌خواهند حرف‌های مهمی را با من در میان بگذارند. در این چند روز خودم را برای هر اتفاقی آماده کرده بودم و می‌دانستم که ممکن است برادرم را از دست بدهم. از طرفی درباره اهدای عضو هم چیزهایی می‌دانستم. دیدم آنها دست دست می‌کنند و نمی‌توانند راحت حرف‌شان را بزنند. خودم پیشقدم شدم و گفتم اگر برادرم دچار مرگ مغزی شده بهتر است اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم. به آنها گفتم شما مقدمات کار را انجام دهید و راضی کردن مادرم که تنها ولی دم بود با خودم.
جوان داغدار در ادامه می‌گوید: اعلام این خبر به مادرم سخت‌ترین کار دنیا بود. وقتی  مادرم هم راضی به اهدای عضو شد پیکر برادرم از کرمانشاه به تهران منتقل شد.
این جوان درباره اعضای اهدایی برادرش می‌گوید: آنطور که شنیدیم، قلب، کلیه‌ها، کبد، قرنیه چشم، استخوان پا، تاندون پا و... برادرم جدا شد و همان روز پیکر او با همان آمبولانس به کرمانشاه برگردانده شد و او را به خاک سپردیم. با اینکه برادرم را از دست دادیم اما خوشحالم که جان افراد زیادی نجات پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید