• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154732
+
-

بازارها/ قیمت موبایل کاهشی شد

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: طی روزهای اخیر کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت موبایل در بازار شده و بازار طی روزهای پایانی سال از شرایط رکود خارج شده است. مهدی محبی، با اشاره به آرامش حاکم بر بازار موبایل، گفت: شرکت‌های واردکننده در تامین کالا مشکلی ندارند و همه برندها در بازار موجود است.

  بازگشت قیمت لوازم‌خانگی به قبل از گرانی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: طی 3ماه گذشته برخی از برند‌های لوازم خانگی تغییر قیمت داشته، ولی با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت‌های لوازم خانگی مجددا به قیمت قبل از افزایش قیمت بازگشته است. اکبر پازوکی افزود: به اندازه نیاز بازار، عرضه لوازم خانگی انجام می‌شود، ولی میزان تقاضا کاهش پیدا کرده و بازار لوازم خانگی در رکود است.

  رشد تولید لوازم خانگی در ۱۰ماه امسال
طی ۱۰ماه سال‌جاری ۴میلیون ‌و ۵۰۸هزار دستگاه انواع لوازم خانگی تولید شد که حکایت از رشد 10.1درصدی نسبت به ۱۰ماه پارسال دارد. بررسی آمار وزارت صمت از تولیدات صنعتی نشان می‌دهد که طی ۱۰ماه امسال تولید انواع لوازم خانگی با 10.1درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل به بیش از ۴میلیون‌ و ۵۰۸هزار دستگاه رسیده است.

  قیمت نان تغییر نمی‌کند
مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی گفت: با توجه به ثبات قیمت آرد و گندم، تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم. به‌گفته محمدحسن جلالی، اگر قیمت آرد و گندم در سال آینده تغییر کند، نرخ نان هم به تناسب آن افزایش می‌یابد. ضمن آنکه قیمت نان به کارگروه استان‌ها بستگی دارد که تصمیماتی در این‌باره اتخاذ کنند.

  شروع کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن
همزمانی مذاکرات رفع تحریم‌ها و شروع کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن در سراسر کشور با هدف بازگشت تعادل به بازار عرضه و تقاضا، بازار مسکن پایتخت را طی روزهای پیش‌رو با کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم همراه کرده است. سقوط حباب قیمتی در بازارهای مالی ناشی از اخبار مثبت مذاکرات رفع تحریم‌ها روی بازار مسکن هم تأثیر گذاشته است و کارشناسان بر چشم‌انداز مثبت بازار مسکن در اثر رفع تحریم‌ها امیدوار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید