• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154621
+
-

مسابقه نفرت

کورس فشرده قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال با تندترین حواشی ممکن در جریان است

بهروز رسایلی، روزنامه‌نگار

شرایط لیگ بیست‌ویکم فوتبال ایران طوری پیش رفت که پرسپولیس و استقلال به تنها مدعیان کسب عنوان قهرمانی تبدیل شده‌اند. این مسئله گذشته از اینکه باعث شده جذابیت مسابقات امسال به اوج برسد، تنور حواشی زرد و زننده را هم حسابی داغ کرده است. به هر حال پرسپولیس و استقلال، 2 قطب سنتی فوتبال ایران هستند؛ در این سال‌ها سرخپوشان عملکرد بهتری داشتند و 5 قهرمانی پیاپی را تجربه کردند. این موضوع باعث آزار و رنجش آبی‌ها بوده است. آنها در این مدت اتهامات زیادی به اردوگاه تیم رقیب وارد کردند و حالا که خود استقلال در صدر جدول قرار دارد و از شانس بالایی برای قهرمانی بهره می‌برد، این پرسپولیسی‌ها هستند که گویا درصدد مقابله به مثل برآمده‌اند. هر چه هست، این هفته‌ها شاهد درگیری همه‌جانبه و زشت سرخابی‌ها در تمام سطوح هستیم؛ آنچه لذت تماشای فوتبال را از بین می‌برد و آن را تبدیل به مسابقه‌ای برای نفرت‌پراکنی می‌کند.

  گره کور سربازها
در شرایطی که هر تصمیم ساده داوری در مسابقات پرسپولیس و استقلال تا مدت‌ها به سوژه بحث از سوی جناح مقابل تبدیل می‌شود، حالا گره کوری در کار آبی‌ها پیدا شده که حاشیه‌ها را به توان هزار رسانده است. داستان این است که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، 2مدافع اصلی استقلال مشمول خدمت سربازی شده‌اند و از حالا به بعد حق بازی برای آبی‌ها را ندارند. با این حال باشگاه استقلال درصدد است با استفاده از برخی قوانین، مواد و تبصره‌ها اعزام این دو بازیکن را حداقل تا پایان فصل به تأخیر بیندازد. در مورد سیاوش یزدانی به حضور او در تیم ملی استناد می‌شود و البته استقلال امیدوار است مشکل مرادمند را هم با توجه به یک‌بار سابقه دعوت او به اردوی تیم ملی از سوی دراگان اسکوچیچ حل کند. هضم این مسئله برای پرسپولیسی‌ها که در لیگ شانزدهم، در اوج رقابت با تراکتور بر سر کسب عنوان قهرمانی شاهد از دست دادن امید عالیشاه و احمد نوراللهی برای حضور در خدمت سربازی بودند، حسابی سخت است. نمی‌دانیم در نهایت چه تصمیمی در مورد این دو بازیکن گرفته خواهد شد، اما این مسئله به بهانه‌ای برای نفرت‌پراکنی بی‌سابقه در اردوگاه 2تیم تبدیل شده. کافی است تنها 2 استوری منتشر شده از سوی مدیران رسانه‌ای 2 باشگاه را بخوانید تا دقیقا بفهمید در مورد چه چیزی حرف می‌زنیم؛ آن یکی به بازیکنانی با سابقه مجهول خدمت سربازی در پرسپولیس اشاره کرده و این یکی هم داستان استفاده استقلالی‌ها و ازجمله سرمربی این تیم از مواد نیروزا در شهرآورد حذفی سال 90را بازگویی کرده است. کلیدواژه‌های این جدل هم حیرت‌انگیز است؛ از پلشتی بگیرید تا لجن‌پراکنی. به‌به؛ عجب باشگاه‌های «فرهنگی» ورزشی بزرگی.

  تا آخر فصل ادامه دارد
وسط این جنگ و دعواها یادتان باشد تازه در هفته هجدهم لیگ برتر به سر می‌بریم و 12هفته تا پایان فصل باقی‌مانده است. طبیعتا هفته به هفته کار سخت‌تر و رقابت جدی‌تر خواهد شد؛ بنابراین احتمالا هر روز باید ادبیات تندتری را هم در این جنگ‌های سخیف تحمل کنیم. نکته دیگر اینکه ماهیت برخی تصمیم‌های گرفته شده در این فصل طوری است که تا آخر لیگ 21روی معادلات کلی این تورنمنت تأثیر خواهد گذاشت؛ مثل 2امتیازی که در داستان گل‌گهر به استقلال اضافه شد و نیز همین داستان سربازها که چه بروند و چه نروند، یکی از دو طرف شاکی خواهد شد. پس حالا حالاها منتظر جمع شدن این بساط نباشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید