• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154582
+
-

بیدار شدن غول خفته

بارسا کم‌کم به صدر نزدیک می‌شود

بیدار شدن غول خفته

بارسلونا با ژاوی نهمین دیدار پیاپی لالیگایی خود را هم بدون باخت سپری کرد و والنسیا را در مستایا 4-1شکست داد. حالا غول بارسا از خواب غفلت بیدار شده و حتی قهرمانی هم در دسترس قرار گرفته است. بارسا با پیروزی بر سه‌ویای رده دومی در دیدار عقب‌افتاده‌اش می‌تواند خودش را به 6امتیازی این تیم و 12امتیازی رئال صدرنشین برساند. بارسا در ۹ بازی آخرش در لالیگا ۵ برد و 4تساوی داشته است. بارسا در بازی با والنسیا 6ضربه به سمت دروازه داشت که هر 6ضربه داخل چارچوب بود؛ برخلاف دیدار لیگ اروپایی‌اش در نوکمپ مقابل ناپولی که ضربه‌ها راهی در و دیوار می‌شدند.
  پای اوبامیانگ هم مثل سایر خریدهای نیم‌فصل به گل یا پاس‌گل باز شد. خریدهای زمستانی تیم تا به امروز این آمار را ثبت کرده‌اند؛ فران تورس در ۷ بازی ۲ گل و ۲ پاس داشته. آداما ترائوره در۴ بازی ۲ پاس گل داشته و یک پنالتی گرفته است. اوبامیانگ در ۳ بازی ۳ گل زده و دنی آلوز هم در ۵ بازی یک گل زده و ۳ پاس گل داشته است.
  مهاجم گابنی مغضوب آرسنال یک‌بار دیگر در همین ورزشگاه مقابل والنسیا و با پیراهن آرسنال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا هت‌تریک کرده بود. مستایا برایش بوی هت‌تریک می‌دهد.
  اوبامیانگ نخستین بازیکن در قرن حاضر است که در لیگ یک فرانسه، بوندس‌لیگا، لیگ‌برتر و لالیگا هت‌تریک می‌کند.
  با گلزنی مقابل والنسیا، پیر امریک اوبامیانگ به چهارمین بازیکنی بدل شد که در قرن ۲۱ در لالیگا 2بار، در لیگ برتر ۶۸بار، در بوندس‌لیگا ۹۸ بار و در لیگ یک فرانسه ۴۱بار موفق به گلزنی می‌شود. پیش از او میچی بتشوایی، خامس رودریگس و استوان یووتیچ موفق به ثبت چنین آماری شده بودند، با این تفاوت که یووتیج در سری‌آ نیز موفق به گلزنی شده بود، در 5لیگ.
اوبامیانگ نخستین بازیکن بارسلوناست که بعد از هت‌تریک مسی مقابل مایورکا در سال ۲۰۱۹ برای بارسا هت‌تریک می‌کند. داستان هت‌تریک او هم عجیب است. در واقع اوبا 2گل زد و گل چهارم بارسا توسط پدری به ثمر رسید و اصطکاکی هم با بدن اوبامیانگ داشت. مارکا گل را به نام پدری و فدراسیون به نام اوبا ثبت کرده. چون جایزه‌ای از سوی فدراسیون به بهترین گلزن فصل تعلق نمی‌گیرد و این مارکاست که جایزه می‌دهد، بنابراین زور مارکا بیشتر است، اما در آماری که در کتابچه تاریخ ثبت می‌شود، اوبا هت‌تریک کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید