• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154578
+
-

نکته بازی/ تقدیر خوب است، اما...

محمدرضا خلعتبری که بین دو نیم‌فصل، هفدهمین قرارداد عمر فوتبالش را بست و به فولاد خوزستان پیوست، حالا از سوی مسئولان این تیم مورد تقدیر قرار گرفته است. چرا؟ چون بازی شماره 421 خودش در لیگ برتر را انجام داده و به رتبه چهارم پرسابقه‌ترین بازیکنان در تاریخ این مسابقات رسیده است. به همین دلیل هم پشت یک پیراهن فولاد، عدد 421 را حک کردند و برای خلعتبری مراسم تجلیل گرفتند. صدالبته تقدیر از بازیکنان، کار خوبی است و ما هم به فولادی‌ها خسته نباشید می‌گوییم، اما کاش می‌گشتید حداقل یک بهانه سرراست‌تر پیدا می‌کردید؛ نه خود عدد421 رند است، نه رتبه چهارم خلعتبری رند است، نه این بازیکن جزو قدیمی‌های تیم حساب می‌شود. حالا باز تعداد تغییر تیم‌ها را حساب می‌کردید، شاید خلعت آنجا یک رکورد منحصربه‌فرد خلق می‌کرد.

آنها هم همین را می‌گویند
این فصل کلا انتقادها از پرسپولیس زیاد بوده و دلیلش هم مشخص است؛ اینکه سرخ‌ها اقتدار و طراوت گذشته را ندارند. با این حال کادرفنی نقدها را قبول ندارد. در تازه‌ترین واکنش، حمید مطهری که کثیرالمصاحبه‌ترین دستیار تاریخ فوتبال است، مدعی شده: «انتقادها از پرسپولیس سازماندهی‌شده و به‌منظور تخریب است». دست بر قضا آن طرف هم هر کسی از فرهاد مجیدی در مورد زیبا بازی نکردن استقلال سؤال می‌کند، سرمربی آبی‌ها همین جواب را می‌دهد. او بعد از بازی آخر با تراکتور هم اعلام کرد خبرنگارانی که در نشست مطبوعاتی در مورد کیفیت فنی استقلال از او سؤال می‌کنند، از بعضی‌ها خط گرفته‌اند. نتیجه می‌گیریم ما در لیگ برتر ایران لیورپول و منچسترسیتی را داریم که عالی و بی‌نقص بازی می‌کنند. همه انتقادها هم مغرضانه است.

کم‌کم به جاهای بدتر هم می‌رسد
رودی ژستد به‌عنوان مهاجم فیکس استقلال در این فصل عملکرد چندان خوبی نداشته و این مسئله باعث شده کم‌کم صدای انتقادها از او بلند شود. به‌عنوان مثال سیروس دین‌محمدی این بازیکن را با احمد مومن‌زاده مقایسه کرده که سروصدای زیادی راه انداخته است. مومن‌زاده اسطوره «گل‌نزدن» در فوتبال ایران است، اما دین‌محمدی توضیح داده که قصد تخریب ژستد را نداشته. سیروس می‌گوید فقط سبک بازی این مهاجم را در زمینه جنگندگی و فضاسازی برای همبازیانش، با مومن‌زاده مقایسه کرده است. البته هنوز چیزی نشده است؛ 4بازی دیگر اگر ژستد گل نزند و بقیه بازیکنان جور او را نکشند، کار به جاهای باریک‌تر هم خواهد رسید. طبیعتا استقلال این همه پول داده مهاجم خریده که گل بزند وگرنه آرمان رمضانی هم این کارها را می‌کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید