• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154527
+
-

گرینویچ/قربانی‌های تصادف در منوی رستوران


داکوتا: در فیلم ماهی و گربه 2 خلافکار قربانی‌های تصادفی خود را وارد منوی رستوران می‌کردند و حالا در واقعیت در منطقه وایومینگ آمریکا واقع در ایالت داکوتا برخی رستوران‌ها گوشت حیواناتی که در تصادف با خودرو‌ها تلف شده اند را به فهرست یا همان منوی غذا‌هایشان اضافه کرده‌اند. به گزارش اکونومیست، به جز حیواناتی مانند خرس گریزلی و گرگ‌ها هر حیوانی که در تصادف کشته شده باشد می‌تواند در رستوران‌ها سرو شود. این قانون جدید که موجب اعتراض برخی مدافعان حقوق حیوانات و کارشناسان بهداشت تغذیه شد به پشتوانه سالانه 6هزار تصادف با حیوانات فقط در منطقه ویومینگ انجام شده است. پیش از این در چند ایالت آمریکا گوشت حیوانات تصادفی در مراکز خیریه توزیع می‌شد. قانون یاد‌شده در مونتانا و چند ایالت دیگر آمریکا هم اجرایی شده است و برای نمونه در مونتانا یک هزار فرم درخواست جمع‌آوری لاشه حیوانات به مقامات تحویل شده است.


بازگشایی کتابخانه سوخته

 موصل: کتابخانه‌ای در عراق که به‌دست اعضای داعش حدود یک میلیون جلد از کتاب‌هایش سوخته و کتاب‌های خطی و کهن‌اش از میان رفته بود اکنون با 32هزار جلد کتاب بازگشایی شد. به گزارش ایندپندنت،اکنون کتابخانه دانشگاه موصل با کمک‌های مالی بین‌المللی قرار است این ماه بازگشایی شود. در حمله داعش به موصل، ۸۵درصد مجموعه کتاب‌های این کتابخانه از بین رفت و شماری از باارز‌ش‌ترین کتاب‌ها در بازار سیاه فروخته شدند. مدیر فنی کتابخانه دانشگاه موصل در این‌باره می‌گوید: «پیش‌تر، بیش از یک میلیون کتاب داشتیم، بعضی از آنها در هیچ دانشگاه دیگری در عراق پیدا نمی‌شدند.» او در ادامه می‌افزاید وقتی ستیزه‌جویان داعش به دروازه‌های شهر رسیدند، «فقط توانستیم کتاب‌های کمیاب و تعدادی از نشریه‌های خارجی را ببریم».

کشف جسد بازیگر هالیوودی

لس‌آنجلس: جسد «لیندسی پرلمن» بازیگر ۴۳ساله آمریکایی پس از چند روز ناپدید شدن، پیدا شد. به گزارش ایسنا، «لیندسی پرلمن» که بیشتر برای بازی در سریال‌های «بیمارستان عمومی» و «عدالت شیکاگو» شناخته می‌شود چند روز پس از اینکه به خانه بازنگشته بود، براساس اعلام پلیس لس‌آنجلس درگذشته است. «وانس اسمیت» همسر «لیندسی پرلمن» در شبکه اجتماعی خود در این زمینه نوشت: «پلیس لیندسی را پیدا کرده و او درگذشته است. ویران شدم و پس از این بیش از این نیز ویران خواهم شد اما می‌خواهم از همه شما برای عشق و تلاشتان تشکر کنم و از شما بخواهم به حریم خصوصی خانواده‌اش در مقطع کنونی احترام بگذارید.» در تاریخ ۱۶ فوریه گزارش مفقودی «لیندسی پرلمن» نزد پلیس لس‌آنجلس پس از بازنگشتن او به خانه ثبت شد و دوستان و بستگان نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی کردند. پلیس اعلام کرده که او آخرین بار حوالی ظهر ۱۳ فوریه دیده شده است اما همسرش گفته او را آخرین بار ساعت ۹ شب ۱۵ فوریه دیده است. «پرلمن» که فارغ التحصیل هنرستان «Secomd City» بود پس از بازی در سریال «عدالت شیکاگو» و برای کسب فرصت‌های بیشتر برای حضور مقابل دوربین از شهر شیکاگو به لس آنجلس نقل مکان کرد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید