• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154515
+
-

اختصاص ۱۸هزار میلیارد تومان برای بودجه حمل‌ونقل پایتخت

حمل و نقل
اختصاص ۱۸هزار میلیارد تومان برای بودجه حمل‌ونقل پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تلویزیونی «تهران‌بیست» در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران از اختصاص مبلغ حدود ۱۸هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل ونقل عمومی پایتخت خبر داد.
به‌گزارش همشهری، مهدی چمران در این برنامه گفت: بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان بودجه برای شهر تهران درنظر گرفته شده است که منابع تأمین آن، منابع درآمدی شهرداری تهران مانند مالیات بر ارزش‌افزوده به مبلغ ۸هزار میلیارد تومان، ۲۲هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای ناشی از توسعه شهری مانند عوارض‌های ساختمانی و ۸هزار میلیارد تومان درآمدهای متفرقه نظیر جریمه کسر پارکینگ و همچنین ۸هزار میلیارد تومان از فروش اموال غیرمنقول و ۴هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی هستند.
رئیس شورا با اشاره به اینکه برای سال آینده عوارض ساختمانی را کاهش داده‌ایم، افزود: شهرداری در لایحه خود ۵۷هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود، اما در شورا برای واقعی‌تر شدن، آن را به ۵۰هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.
چمران درخصوص مجوز 7طبقه شدن ساختمان‌ها نیز افزود: در این خصوص براساس طرح تفصیلی عمل خواهد شد؛ مثلا اگر ۶۰درصد کوچه‌ای ساخته شده باشد، باقی کوچه نیز درصورت داشتن شرایط به همان تعداد طبقات تعلق خواهد گرفت.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص اهم موضوعات بودجه‌بندی، گفت: برای حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، حدود ۱۸هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است که از این میزان، مبلغ ۴هزار میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است.
چمران افزود: همچنین مبلغ 1530میلیارد تومان مابه‎التفاوت بلیت اتوبوس در این سرفصل بودجه قرار دارد.
چمران در ادامه با اشاره به سهم مترو از بودجه حمل‌ونقل گفت: برای مترو ۶هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که ۲هزارو۶۷۰میلیارد تومان برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو، ۶۰۰میلیارد تومان برای سایر خطوط، ۳هزار میلیارد تومان برای خرید واگن و ۷۸۲میلیارد تومان برای اورهال قطارها و ۲۱۰۰میلیارد تومان نیز برای مابه‌التفاوت بلیت مترو و نیز ۵۰۰میلیارد تومان برای هوشمندسازی‌ شهری نظیر نصب دوربین‌های ترافیکی درنظر گرفته شده است.
مهدی چمران درخصوص دیگر سرفصل‌های مصارف بودجه شهر تهران نظیر خدمات شهری، افزود: یک‌هزارو۹۸۰ میلیارد تومان برای نظافت شهر، حدود ۲هزارو۱۰۰میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری فضای سبز، ۵۷۰میلیارد تومان برای تجهیزات آتش‌نشانی، ۲هزار میلیارد تومان برای سازمان آتش‌نشانی، همچنین براساس قانون ۱۵۰۰میلیارد تومان برای جبران سختی کار آتش‌نشانان و نیز ۲هزارو۸۵۰میلیارد تومان برای مدیریت بحران درنظر قرار گرفته شده است.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه به تشریح بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران پرداخت و گفت: ۴هزارو۳۰۰میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شده است که به‌طور مثال عناوینی نظیر توسعه و حمایت از زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی و ساماندهی آسیب‌دیدگان به مبلغ ۴۵۰میلیارد تومان و نیز ۳۲میلیارد تومان برای حمایت از نهاد خانواده و بهبود مشارکت‌های اجتماعی زنان تعیین شده است.
مهدی چمران درباره ساختن 5هتل در بوستان‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: این هتل‌ها قرار است در قالب مشارکت و سرمایه گذاری ساخته شوند و قطعا از نظر جانمایی نیز در بوستان‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای ساخته خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید