• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154426
+
-

اختلال در روند صدور ویزای ورود به ایران

صدور ویزای الکترونیک ورود به ایران از 20روز قبل با اختلال مواجه شده و وزارت خارجه تاکنون هیچ پاسخ شفافی به تورگردان‌ها و مسئولان معاونت گردشگری کشور درخصوص چرایی تأخیر در صدور ویزای الکترونیک ورود گردشگران و تورهای گردشگری به ایران نداده‌اند.
بر همین اساس جمعی از تورگردان‌ها به ایسنا گفته‌اند که صدور ویزای ورود به ایران بیش از 2 هفته است با اختلال مواجه شده است و با تداوم این روند بازار گردشگری ایران حتما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا که با پیگیری شخص عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد، ممنوعیت صدور ویزای ورود به ایران پس از نزدیک به 2 سال برای گردشگران خارجی برداشته شد، اما حالا تورگردان‌ها اعلام کرده‌اند که بیشتر از 2 هفته است به درخواست‌های ویزا پاسخ داده نمی‌شود و در این مدت تنها معدود افرادی موفق به دریافت ویزای ورود به ایران شده‌اند.
 در یک مورد نیز، ویزای یک نوزاد شش ‌ماهه پس از ۲۰روز صادر شد، درحالی‌که ویزای مادرش پیش‌تر صادر شده بود.
آژانس‌های گردشگری، توراپراتورها و مسئولان مربوطه در معاونت گردشگری به ایسنا گفته‌اند، اخلال در صدور ویزای ورود به ایران بدون آنکه پاسخ شفاف و واضحی از سوی وزارت‌خارجه - مرجع صادرکننده ویزا - وجود داشته باشد، رخ داده است.
تورگردانان می‌گویند: تمام درخواست‌های ویزا که در 2 هفته اخیر ثبت شده بدون پاسخ مانده است. با اداره روادید در وزارت خارجه هم که تماس گرفته می‌شود پاسخ دقیق و واضحی دریافت نمی‌شود. یکی از توراپراتورها در تهران گفته است: نزدیک به ۲۰روز شده که درخواست‌های ویزای گردشگران متقاضی سفر به ایران را در سایت ویزای الکترونیک وزارت خارجه ثبت کرده‌ام، اما هنوز جواب هیچ‌یک از آن درخواست‌ها نیامده است و نمی‌دانیم به توریستی که معطل مانده چه پاسخی بدهیم؟ این تورگردان می‌گوید: در شرایط موجود و پس از 2 سال محدودیت سفر و توقف صدور ویزا، به سختی توریست را متقاعد می‌کنیم برنامه سفر به ایران را اجرا کند. اما درنهایت ویزا برای او صادر نمی‌شود و در هفته‌های اخیر اتفاقات غیرمعمولی در بخش صدور ویزا افتاده و درخواست‌ها با ایرادگیری‌های عجیب که قابل اصلاح است رد می‌شود. اداره روادید وزارت خارجه هم در بیشتر مواقع به تلفن‌ها پاسخ نمی‌دهد.
مدیر یک آژانس گردشگری نیز گفته است، یک گردشگر اروپایی نیز 2 هفته پیش شخصا از طریق سامانه صدور ویزای الکترونیک ورود به ایران اقدام کرده، اما هنوز جوابی نگرفته است.
یک تورگردان در اصفهان هم خبر داده است که ۱۲روز از ثبت درخواست ویزا برای گردشگران اروپایی گذشته و با اینکه گفتند اوضاع درست شده، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید