سیدمیعاد صالحی، معاون مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در فضای مجازی از 2برابرشدن ترانزیت بار با راهآهن نسبت به سال گذشته و شکسته شدن رکورد تاریخ ۱۰۰ساله راهآهن ایران در این حوزه خبر داده است. البته نه ترقی 2برابری ترانزیت بار ریلی از کشور نیازمند رقم دندانگیری است و نه شکستن رکورد 100ساله ترانزیت بار در حوزه راهآهن ایران به اعداد عجیب و غریب نیازی دارد؛ تا جایی که حتی شخص مدیرعامل راهآهن نیز در توییت خود در بند اعلام عدد و رقم نبوده است؛ اما بااینهمه، یک اتفاق بزرگ در حوزه ترانزیت ایران رخ داده و آن، عبور از بیتفاوتی و شکست طلسم بیتوجهی به ظرفیتهای ترانزیتی کشور بهخصوص در صنعت حملونقل ریلی است.
میعاد صالحی، مدیر جوانی است که کمتر از 2 سال پیش مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شد و از همان ابتدا دستبهکار کشف و افشای فساد شد و به احصای غفلتها در این صندوق و رفع و رجوع آنها پرداخت؛ اما عمر دوره مدیریت او در این جایگاه بحرانزده بهقدری کوتاه بود که پیش از برخورد با فسادهای مکشوفه، با حکم وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صندوق بازنشستگی کنار گذاشته شد. حالا، بهنظر میرسد همان مدیر جوان در ساختار دیگری که زمین تا آسمان با صندوق بازنشستگی متفاوت است، میخواهد خرق عادت کند و دستاوردهای بدیعی بیافریند؛ آن هم در شرایطی که در سالیان متمادی، با وجود شعار استفاده از مزیتهای ترانزیتی، اقدام بزرگی در این حوزه انجام نشده است. ازنظر آمار و ارقام، صالحی میدان بزرگی برای کسب موفقیت دارد و اگر بتواند همراهی دیگر دستگاههای دخیل در حوزه حملونقل و بهخصوص ترانزیت را جلب کند، میتواند افزایش چندین برابری ارزش ترانزیت ریلی کشور را نیز محقق کند؛ اما اگر به هر دلیلی، سایر مراجع تصمیمگیر در حوزه ترانزیت مانند چند دهه قبل بر غفلت از مزیتهای ترانزیتی و بازرگانی کشور تأکید کنند و در بر همان پاشنه بچرخد، مدیرعامل جوان راهآهن نیز چند صباح دیگر یا باید بیخیال ترقی در حمل بار و مسافر ریلی شود یا باید از شرکت راهآهن برود.
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب :
154383
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/68OEQ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved