• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154350
+
-

بازارها/ فعالیت تالار‌های پذیرایی با یک سوم ظرفیت

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تالار‌های پذیرایی با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و تالارداران باید مصوبات را رعایت کنند. خسرو ابراهیمی‌نیا گفت: تعدادی از شهر‌ها با جهش سویه جدید کرونا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند. تالارداران در بدو ورود مهمانداران باید کارت واکسیناسیون‌ها را چک و بررسی کنند.

  درج برند «دوو» روی محصول ایرانی غیرقانونی اعلام شد
آخرین اخبار دریافتی از روند بررسی درج برند دوو روی محصولات ایران نشان می‌دهد معاونت حقوقی وزارت صنعت این اقدام را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده است، برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان نباید اینگونه اقدامات گمراه‌کننده صورت گیرد و باید محصول ایرانی با نام ایرانی وارد بازار شود. یک گروه صنعتی داخلی، پیش‌تر برند کره‌ای دوو را اجاره کرده بود.

  چگونه لوازم خانگی خارجی تقلبی را تشخیص دهیم؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کالاهای خارجی موجود در بازار حتما قاچاق هستند، اعلام کرد: کالاهای قاچاق برای ضمانت با مشکل مواجه می‌شوند. البته احتمال تقلبی بودن این کالاها نیز زیاد است.
اکبر پازوکی، با بیان اینکه هم‌اکنون عده‌ای کالاهای باکیفیت ایرانی را به نام برندهای خارجی عرضه می‌کنند، تأکید کرد: اگر قیمت کالای خارجی از قیمت کالای ایرانی کمتر باشد حتما تقلبی است.

  پیش‌بینی آینده بازار مسکن
رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی از وضع آینده بازار مسکن، گفت: عوامل متعددی بر آینده این بازار تأثیرگذار است که مهم‌ترین آن به نوسانات اقتصاد کلان، بازارهای موازی و توان خرید متقاضیان بازمی‌گردد. هم‌اکنون توان طرف تقاضا کاهش یافته و شرایط امیدوارکننده‌ای در فضای سیاسی و اقتصادی ایجاد شده که چنانچه واقعاً این شرایط محقق شود، بازار مسکن را نیز تا حدودی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مصطفی‌قلی خسروی اضافه کرد: البته این روزها اخبار خوبی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد که این موضوع سبب شده انتظارات افزایشی، جای خود را به انتظارات کاهشی در بازارهای طلا، ارز و به‌خصوص مسکن بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید