• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 28 بهمن 1400
کد مطلب : 154081
+
-

نکته بازی/ می‌دانیم، اما کاری از دستمان برنمی‌آید

این‌روزها همه‌جا حرف از خط دفاعی ضعیف پرسپولیس است. این تیم، گل‌های بدی می‌خورد و موقعیت‌های زیادی هم در اختیار رقبا قرار می‌دهد. جالب است که یحیی گل‌محمدی هم چنین اعتقادی دارد. سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی سرخپوشان برابر نساجی گفته: «خوب بود که خیلی زود 2گل زدیم اما نباید این‌طوری گل بخوریم. این اتفاق، جالب نیست». بله؛ ما هم می‌دانیم پرسپولیس نباید این‌طوری گل بخورد اما متأسفانه کاری از دستمان برنمی‌آید. اگر سرمربی تیم بودیم حتما کاری می‌کردیم اما الان منتظریم خود آقایحیی این ضعف را برطرف کند؛ آن هم در زمین مسابقه، نه در نشست خبری. تازه پرسپولیس شانس آورد که گل دوم نساجی، آفساید اعلام شد وگرنه ازدست‌رفتن پیروزی 2گله، می‌توانست عواقب بدی داشته باشد.

واقعا کارشان مشکوک است
استقلال یک بازی دیگر را هم با چاشنی شانس، به سود خودش به پایان برد. خداوکیلی اگر استقلال در 3بازی اخیر به جای پیروزی برابر هوادار، پیکان و ذوب‌آهن به این تیم‌ها می‌باخت، کسی تعجب می‌کرد؟ اصلا فرم بازی استقلال برای برنده‌نشدن بود اما آنها پیروز شدند. در این میان فرهاد مجیدی در واکنش به انتقادها از نمایش تیمش یک جمله فیلسوفانه به زبان آورده است؛ «نمی‌دانم چرا همه دنبال بازی زیبا هستند.» واقعا هم کارشان مشکوک است. آدم عاقل و سالم، چرا باید سراغ بازی زیبا را بگیرد؟ اصلا مگر فوتبال مال زیبایی است؟ شما فوتبال بازی می‌کنید که 90 دقیقه بزنید زیر توپ و با داد و هوار و کمترین موقعیت، برنده شوید و بعد هم دعوای لفظی راه بیندازید. فوتبال زیبا دیگر چه صیغه‌ای است؟

حالا داستان قشنگ شد
اعتراف می‌کنیم که کم‌کم داشتیم از موفقیت علی علیپور در ماریتیمو ناامید می‌شدیم. او فصل گذشته عملکرد خیلی خوبی نداشت و این فصل هم بسیاری از مسابقات را از روی نیمکت شروع کرد. در مجموع به ‌نظر می‌رسید علیپور دوران موفقیت‌آمیزی را در این تیم پرتغالی پشت سر نگذارد و کارش با شکست به پایان برسد؛ با این حال او تلاش کرد، زحمت کشید و حالا به‌تدریج به سمت موفقیت گام برمی‌دارد. علیپور این هفته 2گل از 3گل تیمش به آروکا را زد. به این ترتیب مهاجم ایرانی 6گله شد که با توجه به حجم حضور او در زمین، عدد در خور توجهی است. از آن طرف هم گلزنی‌های محمد محبی برای سانتاکلارا شروع شده تا لیگ پرتغال برای ما فقط محدود به مهدی طارمی نباشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید