• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
چهار شنبه 27 بهمن 1400
کد مطلب : 154051
+
-

گرینویچ/کار خیر برای کاهش مالیات!


نیویورک‌ :  پس از اینکه مدیرعامل تسلا شماری از سهام این خودروسازی را به ارزش ۵.۷۴میلیارد دلار به یک مؤسسه خیریه اهدا کرد تحلیلگران مالیاتی نمایی از محاسبات مالیاتی شرکت یاد‌شده ترسیم کردند که نشان می‌دهد ممکن است این بذل و بخشش برای کاهش مالیات باشد. به گزارش یورونیوز، اواخر سال ۲۰۲۱میلادی ایلان‌ماسک ۱۰درصد از سهام خود در این کمپانی تولید‌کننده خودروهای الکتریکی را به ارزش حدود ۱۶.۴میلیارد دلار فروخت. ایلان ماسک پیش‌تر احتمال داده بود که تنها به‌دلیل معاملات سهامی خود در سال ۲۰۲۱ که سررسید آنها امسال فرا می‌رسد باید ۱۱میلیارد دلار بیشتر مالیات بپردازد. تحلیلگران مالیاتی می‌گویند این کمک می‌تواند در کاهش میزان صورتحساب مالیاتی آقای ماسک مؤثر باشد و احتمالا او می‌تواند چیزی بین ۴۰ تا ۵۰درصد از رقم اهدایی ۵.۷میلیارد دلاری خود را زنده کند؛ البته این موضوع تا حد زیادی منوط به شیوه محاسبه مالیات و تفاوت میان فروش سهام یا اهدای آنها‌ست.

تردید در کشتار طاعون

 مونیخ: یافته‌های یک پژوهش جدید حاکی از آن است که پیامد همه‌گیری طاعون در سراسر اروپای قرن چهاردهم میلادی به آن میزان که پیش‌تر تصور می‌شد تباهی‌آور نبوده است. مطابق نتایج پژوهشی که در نشریه «بوم‌شناسی طبیعت» (Nature Ecology) منتشر شده، دانشمندان نمونه‌های گرده‌های گیاهان را از ۲۶۱مرکز در ۱۹کشور اروپای امروزی ارزیابی کردند تا ببینند فعالیت‌های کشاورزی و زمین در سال‌های میان ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰میلادی یعنی 100سال پیش و پس از بروز همه‌گیری طاعون، چه تفاوت‌هایی کرده است. به گزارش ایندیپندنت، آنها شواهدی دال بر افت شدید کشاورزی در اسکاندیناوی، فرانسه، جنوب غربی آلمان، یونان و مرکز ایتالیا یافته‌اند اما در باقی اروپا چنین افتی مشاهده نشد.

مضرات محیطی فضولات سگ‌ها

گنت : نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد میزان مدفوع و ادرار سگ در طبیعت حفاظت‌شده احتمالا به حیات‌وحش لطمه می‌زند. باقی‌ماندن فضولات سگ‌ها باعث باقی‌ماندن متوسط سالانه ۱۱کیلو نیتروژن و 5 کیلو فسفر در هر هکتار زمین می‌شود که این  میزان در مقایسه با آنچه تصور می‌شد بسیار بیشتر است. این آلودگی با آنچه از فعالیت‌های کشاورزی، صنایع و دود ترافیک به هوا منتقل می‌شود و چیزی بین 5تا ۲۵ کیلو نیتروژن است، برابری می‌کند که نشان می‌دهد تأثیر فضولات سگ قابل‌توجه است. با وجود این، بسیاری از کسانی که سگ خود را بیرون می‌برند، تصور می‌کنند باقی‌گذاشتن مدفوع و ادرار سگ‌هایشان در طبیعت کاملا بی‌ضرر است و به صورت کود برای طبیعت مفید خواهد شد. دانشمندان به‌مدت ۱۸ماه فضولات تعدادی سگ‌ را در یک محوطه حفاظت‌شده طبیعی در حومه شهر «گنت» بلژیک اندازه‌گیری و اعلام کردند که این شرایط در تمام اروپا با حدود ۸۷میلیون سگ مشابه است. پروفسور پیتر دو فرن، استاد دانشگاه گنت و سرپرست این پژوهش، به گاردین گفت: «ما از سهم سگ‌ها در تغذیه [کوددهی] زمین‌ها شگفت‌زده شدیم. »






 

این خبر را به اشتراک بگذارید