• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 27 بهمن 1400
کد مطلب : 154016
+
-

پشت پرده ارتباط الاحوازیه با سرویس‌های جاسوسی

چهارمین جلسه محاکمه «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال (الاحوازیه) در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار و جزئیات بیشتری از ارتباط وی با سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه افشا شد.
به گزارش همشهری و بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، تازه‌ترین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» روز دوشنبه، ۲۵بهمن در شعبه۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. پیش از این 3جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شده و نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخته بود. در این جلسه نیز پس از رسمیت‌یافتن دادگاه قاضی افشاری از وزیری، نماینده دادستان خواست تا به ادامه قرائت کیفرخواست بپردازد.
نماینده دادستان جزئیات ارتباط متهم با اسرائیل و همچنین سازمان جاسوسی آمریکا، سیا را شرح داد و در ادامه تصاویری از حضور اعضای این گروهک تروریستی در کنفرانسی در نیویورک و همچنین دیدار برایان هوک رئیس اقدام علیه ایران دولت ترامپ با سعید حمیدان از سرکردگان این گروهک تروریستی منتشر شد. نماینده دادستان توضیح داد: متهم اقرار کرده که نقش خود درباره جرایمی که انجام داده را منکر نمی‌شود و بعد از خروج از کشور چند عملیات در منطقه هفت‌تپه شهرستان شوش را هدایت و اجرایی، و عملیات‌هایی را اعم از ترور شخصیت‌ها در کشور به‌ویژه خوزستان طراحی کرده است.
نماینده دادستان درباره نحوه وصل‌شدن متهم به سرویس جاسوسی عربستان هم توضیح داد و از تاسیس شبکه تلویزیونی از سوی این گروهک به‌عنوان تریبونی برای اقدامات تروریستی آنها و درخواست 2میلیون یورو از عربستان برای کمک به برنامه‌های تلویزیونی، ایجاد پیوند بین آمریکا و عربستان و گروه‌های معارض جمهوری اسلامی و... خبر داد.
نماینده دادستان ادامه داد:  متهم حاضر فردی است که اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخته و در این زمینه تبلیغ کرده و به آن افتخار می‌کند. 4عضو اصلی گروهک تروریستی حرکه النضال در کشور‌های بلژیک و هلند در حال فعالیت خود هستند؛ اما تاکنون این کشور‌ها اقدامی برای دستگیری و محاکمه این تروریست‌ها نکرده‌اند. اعضای گروهک تروریستی حرکه‌النضال در زمان برگزاری مناسک حج در پوشش حجاج، وارد جمعیت حاجیان ایرانی شده و شخصیت‌های برجسته نظامی، انتظامی، امنیتی و روحانیون ایرانی را شناسایی و اطلاعات این افراد را از طریق رایانه رمزنگاری‌شده به سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ارسال می‌کردند. در ادامه نیز تصویر عیسی مهدی فاخر که با عوامل سرویس اطلاعات عربستان سعودی و در پوشش حج دیدار داشت، منتشر شد.
آنطور که نماینده دادستان اعلام کرد، اعضای این گروهک تروریستی ارتباطات نزدیکی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده بودند. سران گروهک حرکه‌النضال از رژیم صهیونیستی خواسته بودند تا در آموزش جنگ‌های چریکی، ساخت بمب، ترور افراد مهم و کلیدی و حمله به پایگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی کشور به آنها کمک کند و متهم در اقرار خود عنوان کرده که قصد انتقال بمب‌گذاری‌ها از استان خوزستان به پایتخت را داشته؛ به‌نحوی که وزارت نفت و مرکز اداره طرح توسعه نیشکر در تهران ازجمله اماکنی بودند که این گروهک قصد بمب‌گذاری در آنها را داشتند که در مسیر انتقال بمب شناسایی شدند و عملیات ناتمام ماند.
نماینده دادستان گفت: عناصر این گروهک به اتوبوس‌های راهیان نور نیز حمله مسلحانه کرده‌اند که یکی از این حملات در استان خوزستان منجر به شهادت امام جمعه شهرستان تایباد شد. متهم اعتراف کرده که تامین هزینه‌های بمب‌گذاری از طریق صرافی‌ها به داخل کشور ارسال و در انتها نیز فیلم‌های بمب‌گذاری و حمله‌های تروریستی به سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارسال می‌شد. با پایان اظهارات نماینده دادستان، رئیس دادگاه ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید