• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 24 بهمن 1400
کد مطلب : 153750
+
-

حواس کسی به تیم ملی هست؟

یک نکته، در کشاکش جنگ‌های مدیریتی فدراسیون فوتبال

حواس کسی به تیم ملی هست؟

به‌نظر می‌رسد یک سال بعد از استقرار تیم مدیریتی جدید، فدراسیون فوتبال در آستانه تغییرات اساسی قرار گرفته است. هر روز انبوهی از اخبار عجیب و غریب در مورد این مجموعه منتشر می‌شود و اینطور که از شواهد برمی‌آید، شهاب عزیزی‌خادم در پایان هفته جاری به‌طور موقت از ریاست فدراسیون عزل خواهد شد. یک دنیا جنگ و جدل در این حوزه وجود دارد و فضا به‌شدت غبارآلود است؛ آنقدر که قضاوت را بسیار دشوار می‌سازد. قصد ما هم ورود به چنین معرکه‌ای نیست. با این حال فقط یک سؤال داریم؛ اینکه آیا وسط این همه درگیری، حواس کسی به تیم ملی هم هست؟
تیم ملی ایران صعودش به مرحله نهایی جام‌جهانی 2022قطر را قطعی کرده است و شاید اینطور به‌نظر برسد که فعلا کار مهمی برای این تیم نمی‌شود انجام داد، اما چنین فرضیه‌ای مطلقا نادرست است. جام‌جهانی آینده از روز 30آبان در قطر آغاز خواهد شد و فدراسیون فوتبال هم فقط چیزی حدود 300روز برای تجهیز و آماده‌سازی مناسب این تیم فرصت دارد. چنین زمانی برای کار بزرگی که باید انجام شود، به هیچ‌وجه زیاد نیست. دوست و دشمن اتفاق نظر دارند که تیم دراگان اسکوچیچ برای حضور قدرتمندانه در جام‌جهانی نیاز ضروری به برگزاری مسابقات بزرگ تدارکاتی دارد. آیا اصلا فکری به این منظور شده است؟ اینکه ژاپن چند هفته قبل به ما نامه زده و برای چند‌ماه بعد درخواست بازی تدارکاتی کرده، قشنگ نشان می‌دهد که یک سیستم درست، از کی باید دنبال این کارها باشد. اینکه آقایان تصور کنند امروز را می‌توانند به جنگ و دعواهای داخلی بگذرانند و فردا سراغ تیم ملی بروند، یک خیال خام است. خیلی زود خواهید فهمید که دیر شده و زمان طلایی به این راحتی برنمی‌گردد.
در هیأت‌رئیسه و اتاق ریاست فدراسیون فوتبال هر کاری دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید؛ فقط کاش خروجی این فضا، غفلت از تیم ملی نباشد. این تیم حیف است، گناه دارد، با پشتیبانی درست می‌تواند شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی داشته باشد. مبادا همه‌‌چیز را ول کنید و پاییز آینده بعد از ناکامی در جام‌جهانی دوباره حرف‌های تکراری بزنید. وسط این مناقشات فردی و گروهی، نیم‌نگاهی هم به منافع تیم ملی داشته باشید بی‌زحمت.

این خبر را به اشتراک بگذارید