• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153693
+
-

خبرهای کوتاه/لو رفتن جوایز


تنها چند دقیقه بعد از شروع مراسم اختتامیه، اسامی برندگان سیمرغ لو رفت. سایت سینما تیکت، اسامی برندگان فجر چهلم را با این توضیح که منبع خبر یکی از اهالی رسانه است منتشر کرد و البته بعد از چند دقیقه آن را حذف کرد. این اولین باری است که اسامی برگزیدگان جشنواره به این صورت لو می رود. سینما تیکت چند دقیقه بعد اسامی برگزیدگان را از خروجی اش حذف کرد ولی کانال ها و سایت های خبری بارها آن را باز نشر کردند. لو رفتن جوایز باعث شد اختتامیه جشنواره آن هیجان حداقلی اش را هم نداشته باشد.

بزرگداشت معتمدی با حضور نصیریان

 مراسم بزرگداشت احمدرضا معتمدی کارگردان سینمای ایران با حضور علی نصیریان، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره فیلم فجر برگزار شد.احمدرضا معتمدی که به دلیل بیماری و عوارض سکته مغزی بر روی ویلچر بود، به روی صحنه آمد. 

دبیر جشنواره : زیر بار فشارها نرفتیم  

مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه گفت :«ما کوشیدیم که در دوره چهلم رویه‌ها را استانداردسازی کنیم. ما یک آیین‌نامه دقیق و گاهشمار معین داشتیم که فرصتی برای آینده‌نگری به ما می‌دهد. برای ارتقای جشنواره بر قانون گرایی تاکید داشتیم. فیلم‌ها را براساس برنامه پذیرفتیم و فشارها را نپذیرفتیم و در راستای عدالت فرهنگی، طنین سینمای انقلاب شنیده شد. البته دشواری‌های بسیاری داشتیم و در برابر تهدیدها و یاس‌ها همکاران ما تلاش کردند که کار درست را انجام دهند.

جایزه ای به یاد سرباز وطن

 بهروز شعیبی( برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی، به یاد سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی): این جایزه خیلی برای ما ارزش دارد. جای خیلی دوستان که باید در این سالن می بودند خالی است. باید بازی اینها دیده می شد. من و بابایی این جایزه را به نمایندگی از یک گروه گرفتیم. یک سال در جریان تولید بودیم و حمایت هم نداشتیم و می خواستیم فیلمی برای ایران ساخته شود که جایزه درستش را هم گرفت. ما این جایزه را به پیشگاه و صاحب اصلی آن خواهیم رساند.







 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید