• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153611
+
-

بارندگی‌ها ادامه دارد

کاهش دما در شمال ‏‌هشدار به کشاورزان در جنوب‌

سیده‌زهرا عباسی - خبرنگار

با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، سازمان هواشناسی برای 26استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. طبق پیش‌بینی‌ها امروز (شنبه 23بهمن) بارش در شمال غرب قطع خواهد شد ولی سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر، کرمان و همینطور بخش‌هایی از اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی فعال است.

کاهش دما 
کارشناس سازمان هواشناسی در این‌باره به همشهری می‌گوید: امروز (شنبه) علاوه بر غرب، جنوب غرب، مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در جنوب، شرق و جنوب شرق بارش برف و باران خواهیم داشت. همچنین در جزایر شمالی خلیج‌فارس، شمال بوشهر، شرق خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد بارش‌های رگباری داریم. در شمال استان فارس، غرب یزد و جنوب اصفهان بارش برف شدت بیشتری دارد. کبری رفیعی، همچنین از کاهش دما در نوار شمالی و روز یکشنبه در نوار شرقی کشور خبر می‌دهد.

هشدار به کشاورزان جنوب 
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کشاورزان جنوب کشور هشدار می‌دهد. او می‌گوید: با توجه به پیش‌‌بینی‌های صورت گرفته از صبح دوشنبه 25بهمن تا اواخر وقت این روز برای مناطق جنوبی مثل هرمزگان، یزد، فارس، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان به‌دلیل کاهش دما تا زیر صفر هشدار یخ‌زدگی محصولات کشاورزی صادر شده است. هشدارهای سازمان هواشناسی برای کشاورزان جنوب در شرایطی فقط برای یک روز صادر شده است که نقل‌ قول‌هایی از پروفسور حسین اردکانی، پیشکسوت صنعت هواشناسی درباره اسفند دیوانه، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته. 
پروفسور حسین اردکانی تأکید می‌کند: بین ۲۹بهمن تا ۴اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد به‌طوری که می‌تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند. به‌گفته وی، این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان‌ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می‌شود، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت. با وجود این و با توجه به پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و 10روزه سازمان هواشناسی، هنوز هیچ‌یک از کارشناسان سازمان این موضوع را تأیید نکرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید