• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 20 بهمن 1400
کد مطلب : 153412
+
-

نکته بازی/ یعنی این فوتبال، ترکیب همه آنهاست؟

کبک جواد نکونام بعد از قهرمانی در سوپرجام حسابی خروس می‌خواند. خب البته حق هم دارد؛ تیمش قهرمان شده و این موفقیت نوش جانش. با وجود این او در بخشی از مصاحبه‌اش در مورد اینکه به پیروی از سبک کارلوس کی‌روش مشهور شده، گفته است: «نه تنها از کی‌روش، بلکه از زولا و کاماچو هم کار یاد گرفتم و تمرینات بلاژویچ را هم یادداشت می‌کردم.» خیلی هم عالی؛ فقط خداوکیلی این فوتبالی که ما از فولاد می‌بینیم، ترکیب هنر همه این مربیان است؟ اجازه بده باور نکنیم، چون از این یک لشکر اسم بزرگی که آوردی ناامید می‌شویم! فولاد البته تیم محکم و سرسختی است، اما آنچه مخاطبان از تیم نکونام می‌بینند، بیشتر مبتنی بر فوتبال تدافعی، داد و بیداد از روی نیمکت و درگیری‌های فیزیکی است.

پس چه‌کسی خوب است؟
بعد از سوپرجام مصاحبه‌ای می‌خواندیم از رحیم یوسفی، پیشکسوت عزیز فوتبال ایران که خیلی جالب بود. ایشان در مورد کادرفنی پرسپولیس گفته‌اند: «از قبل گفته بودم امسال جام‌بگیر نیستیم. از اول فصل اشتباه کردند و یاران خوبی نگرفتند.» در مورد 2بازیکن تاجیک پرسپولیس گفته‌اند:« به جای 2 بازیکن تاجیکستانی، یک بازیکن خارجی خوب می‌آوردند. امیدهای ما از این 2نفر بهتر هستند.» و در مورد کادرفنی تیم ملی هم گفته‌اند:
« با این تیم به جام‌جهانی رسیدن کار دشواری نبود. همین امارات هم اگر گلزن داشت، ما را راحت می‌برد. فوتبالی که امارات ارائه کرد، از ما بهتر بود و ما به واسطه داشتن بازیکنان خوب توانستیم ببریم. نظر من این است که مربی سطح بالاتری بیاورند.» خلاصه یک نفر را پیدا کنید آقای یوسفی از دستش راضی باشد!

در جست‌وجوی جملات بزرگان
ما ظاهرا دو تا حمید مطهری داریم؛ یکی آن است که در رسانه‌ها جملات شیک می‌گوید و از فوتبال مدرن و شیوه رفتار حرفه‌ای حرف می‌زند، یکی هم این عزیزی که کنار زمین برای داوران شاخ و شانه می‌کشد و هر چند هفته یک‌بار با نیمکت تیم مقابل درگیر می‌شود. در بازی سوپرجام هم نفهمیدیم چه شد که وسط تعویض‌های پرسپولیس، داور به حمید مطهری کارت قرمز داد و دستیار یحیی گل‌محمدی را از نیمکت پرسپولیس اخراج کرد. او البته بعد از بازی علیه نیمکت فولادی‌ها حرف زد و مدعی شد جو به‌وجود آمده از سوی تیم رقیب مطلوب نبود. انتظار ما اما از مطهری بیش از این حرف‌ها بود. توقع داشتیم او به سرعت یک جمله از بزرگان در مورد اخراج دستیاران از گوگل پیدا کند و بگوید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید