• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 20 بهمن 1400
کد مطلب : 153407
+
-

شاه‌ دزد!

دورتموند از بایرن که عادت به ربودن ستاره‌های بوندس‌لیگا دارد، بازیکن دزدید


به فاصله 2‌روز پس از شکست خانگی فاجعه‌بار 5-2مقابل لورکوزن، باشگاه دورتموند توانست هواداران عصبانی‌اش را آرام سازد. سباستین کهل، بازیکن سابق این باشگاه نخستین حرکت مهم خود را به‌عنوان مدیر ورزشی زد. مشکل تیمی که در زمین خودش 5گل می‌خورد، در خط دفاعی است. حالا نیکلاس زوله با قراردادی رسمی برای فصل آینده جذب شده است. زوله غول‌پیکر و تنومند علاوه بر بایرن‌مونیخ که خواهان تمدید با او بود، از منچسترسیتی، منچستر‌یونایتد، بارسلونا، چلسی، پاریس و چند تیم دیگر در لیگ برتر و سری‌آ پیشنهاد داشت اما به‌خاطر علاقه‌اش به دورتموند و ترجیحش بر ادامه زندگی در کشورش با قراردادی 4ساله و آزاد به دورتموند رفت. او سالی 10‌میلیون یورو از باشگاه آینده‌اش حقوق دریافت خواهد کرد. پیشنهاد بایرن‌مونیخ برای تمدید قرارداد سالانه 7.5میلیون یورو بود. فولکر استروث، ایجنت زوله گفته است: «نیکلاس گزینه‌های دیگری داشت که می‌توانستند پول بیشتری برای او بیاورند اما او خیلی زود پس از نخستین تماس با دورتموند تصمیم خودش را گرفت.»
این مدافع تنومند با هیبتی فرانکشتاینی برخلاف ظاهرش بازیکنی سریع است. سرعت او گاهی به 34کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. چیزی که او را به زنبورها متمایل کرد، علاوه بر علاقه‌اش و تصمیم به ماندن در آلمان این بود که دورتموند برایش نقش رهبری قائل است و می‌خواهد رهبری خط دفاعی را به این مدافع بسپرد. زوله در بایرن ناگلزمان زیاد در ترکیب قرار نمی‌گرفت و در تیمی مثل من‌سیتی یا من‌یونایتد هم معلوم نبود فیکس باشد. زوج آکانجی و هوملز فعلا جواب نداده و زوله می‌تواند به‌جای یکی از این دو یا در کنار آنها قدرت خط دفاعی را بهبود بخشد. حالا بایرن که بر سر تمدید قرارداد گنبری و تولیسو هم به مشکل خورده و فقط توانسته کومان را به ماندن راضی کند، باید دنبال مدافعی برای جایگزینی زوله بگردد. ماتیاس گینتر ملی‌پوش به بایرن نخواهد آمد و فعلا تنها گزینه در دسترس رودیگر و کریستنسن هستند که در پایان فصل قراردادشان با چلسی به پایان می‌رسد. رودیگر و مدیر برنامه‌هایش نسبت به کریستنسن طمعکارترند ولی بایرن برای جذب این مدافع دانمارکی باید با بارسلونا رقابت کند.
رویه‌ای که دورتموند برای رهایی زوله از چنگ باواریایی‌ها در پیش گرفت، خلاف رسم معمول بوندس‌لیگاست که بایرن‌مونیخ همه ستاره‌های لیگ را از چنگ باشگاه‌های آنها درمی‌آورد تا هم خودش قدرتمندتر شود و هم حریفانش ضعیف‌تر. با این‌حال بازیکنان بزرگی که مسیر برعکس را طی کرده و از مونیخ به دورتموند پیوسته‌اند کم نیستند. برای مثال می‌توان به انتقال بازیکنانی مثل میشل رومینیگه (برادر دیگر کارل‌هاینتس) در سال1988، کریستین نرلینگر1998، متس هوملز 2008 و 2019 (2بار)، ماریو گوتزه 2016 و نیکلاس زوله2022 اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید