• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153118
+
-

گرینویچ/ماسک، دهان کره‌ای‌ها را نبست


سئول: ماسک جدیدی که یک شرکت در کره‌جنوبی آن را تولید کرده فقط بینی افراد را می‌پوشاند و فروش این ماسک در این کشور به سرعت در حال افزایش است.
 به گزارش گلوبال‌نیوز، این وسیله که کاسک نام دارد برای افرادی که نمی‌خواهند دهانشان بسته شود و برای نمونه به راحتی غذا و نوشیدنی بخورند ایده‌آل معرفی شده است. پروفسور کاترین بنت متخصص اپیدمولوژی (بیماری‌های همه‌گیر) از انستیتوی دیکینز اما در این‌باره می‌گوید: این بهانه خوبی نیست که بگوییم چون بسیاری افراد جامعه به‌خاطر پوشیده شدن دهانشان ماسک نمی‌زنند بنابراین این ماسک‌های جدید خوب و مناسب است. 
ماسک‌های یاد‌شده به قیمتی معادل 8دلار آمریکا در بازار کره‌جنوبی خرید و فروش می‌شود و هنوز مشخص نیست مقامات بهداشتی این کشور چگونه مجوز تولید و استفاده از آن‌را صادر کرده‌اند.

حجاب ملکه بلژیک

 مسقط: دیدار ملکه و پادشاه بلژیک از عمان و حجاب اسلامی ملکه این کشور به‌ویژه هنگام دیدار از مسجد جامع سلطان قابوس یک‌بار دیگر بحث بر سر حجاب زنان خارجی در کشور‌های اسلامی را در شبکه‌های اجتماعی داغ کرد. 
رسم احترام به پوشش محلی، سنتی و به‌ویژه دینی در کشور میزبان رسم جدیدی نیست. از دیرباز مهمان‌های خارجی در هر کشوری به نشانه احترام و نزدیک بودن به فرهنگ کشور میزبان این کار را انجام می‌داده و می‌دهند. 
در ایران اما به محض مشاهده پوشش کامل اسلامی بر تن یکی از زنان مهمان، برخی جریان‌ها صحبت از اجباری بودن آن می‌‌کنند که به‌گفته برخی کاربر‌های شبکه‌های اجتماعی این با واقعیت و آنچه در ایران می‌گذرد نسبتی ندارد.

اصلاحات به پرچم عربستان رسید 

ریاض: درحالی‌که به‌گفته گزارشگران بدون مرز سرکوب در دوران ولیعهد کنونی این کشور افزایش یافته بن‌سلمان قصد دارد در ادامه تغییرات پیوسته و اصلاحیه‌هایی به فرمان‌های سلطنتی این کشور این بار سراغ اصلاح پرچم این کشور برود. به‌گزارش آسوشیتدپرس، شورای مشورتی و منتخب پادشاهی به اعمال تغییرات رأی مثبت داد. این در حالی است که ولیعهد جوان این کشور همیشه بر ملیت و غرور ملی تأکید کرده است. 
طبق این گزارش، تصمیمات این شورا ارتباطی با قوانین و ساختارهای موجود در عربستان ندارد اما این رأی از آن نظر مهم ارزیابی می‌شود که اعضای شورا از سوی پادشاه منصوب می‌شوند و تصمیمات آنها اغلب در نهایت در اختیار پادشاه سعودی است. سایر رسانه‌های محلی نیز گزارش داده‌اند که این تغییرات به نفع اصلاح سیستم حاکم بر پرچم، شعار و سرود ملی است. شورای مشورتی جزئیات بیشتری از این تصمیم را اعلام نکرده است. رسانه‌ها همچنین گفته‌اند که هدف از تغییرات پیشنهادی، تعریف واضح‌تر کاربردهای درست نشان‌ دولتی، افزایش آگاهی درباره اهمیت پرچم و سرود ملی و همچنین محافظت از پرچم در برابر بی‌احترامی یا بی‌توجهی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید