• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 14 بهمن 1400
کد مطلب : 152819
+
-

نمایش مضحک مقایسه بچگا‌نه

بعد از اعلام حکم کمیته استیناف درخصوص پرونده باشگاه گل‌گهر، تقریبا همه باشگاه‌های درگیر در این پرونده با انتشار بیانیه به اعتراض و محکوم کردن یکدیگر پرداختند. باشگاه گل‌گهر که امیدوار بود کمیته استیناف 7امتیاز ازدست‌رفته را به این تیم برگرداند، بیانیه معترضانه‌اش را کوبنده آغاز کرده است: «صفحه‌ دیگری از بی‌عدالتی در فوتبال ایران ورق خورد. نمایشی مضحک از بی‌قانونی که این‌بار قرار بود قربانی آن باشگاه گل‌گهر سیرجان باشد. از همان روزی که باشگاه‌های شاکی، پروسه گدایی امتیاز را شروع کردند، شما هم کمر همت را بستید تا زحمات بازیکنان گل‌گهر که در زمین مسابقه کسب امتیاز کرده بودند را در قالب بذل و بخشش، نثار تیم‌هایی کنید که در زمین بازی عاجز از نتیجه‌گیری بودند...» باشگاه سیرجانی معتقد است اگر جای شاکی و متهم در این پرونده عوض می‌شد، قطعا باز هم به سود استقلال حکم می‌دادند: «کافی است کمی به‌عقب برگردید و به ماجراهای مشابه نگاهی بیندازید. همان یک ماجرای پاتوسی برای اثبات این بی‌عدالتی کافی‌است. چگونه زمانی که استقلال در جایگاه متهم قرار داشت، مشکل پاتوسی به شکلی عجیب و معجزه‌آسا حل شد؟!»
پرسپولیسی‌ها هم بیکار ننشستند و با یک بیانیه دیگر، اعتراض خود را به این حکم رسانه‌ای کردند. خیلی‌ها از باشگاه پرسپولیس انتقاد می‌کنند که این پرونده هیچ ربطی به آنها ندارد اما سرخپوشان که در کورس قهرمانی با استقلال هستند در اعتراض به 2امتیازی که نصیب آبی‌ها شده نوشته‌اند: «پرسپولیس 5دوره پیاپی قهرمان لیگ‌برتر شده است و این مسئله فشارهای زیادی را به بخش‌های بسیاری از فوتبال و خارج از فوتبال وارد می‌سازد.» این باشگاه که خودش 2 بار مقابل استقلال و سپاهان 3بر صفر برنده اعلام شده در پاسخ به کسانی که حکم گل‌گهر را با آن احکام مقایسه می‌کنند نوشته است: «قیاس بچگا‌نه‌ای است بین احکامی که به‌دلیل تمرد و فرار تیم‌ها از حضور در زمین مسابقه صادر می‌شود و در تمام دنیا یکسان است، با آنچه در پرونده باشگاه گل‌گهر شاهدش بوده‌ایم و با کلی تحلیل و تفسیر به این نقطه رسید... حالا 2 باشگاهی که قبل از اینها به‌دلیل عدم‌حضور در زمین، قانونی بازنده شدند یا امتیاز از دست داده بودند، اینگونه برنده می‌شوند و امتیاز می‌گیرند... تکلیف ای‌میل‌‌های جعلی که پلیس فتا شناسایی کرد و منشأ آن‌چه شد؟ طرح‌ریزی توطئه با کدام مستند رد شد؟ هواداران پرسپولیس منتظر پاسخ این سؤالات هستند.»
در این بین البته باشگاه استقلال هم بیکار ننشسته و طبق معمول از طریق مدیر رسانه‌ای پرکارش به این بیانیه‌ها واکنش نشان داده است. مدیر رسانه‌ای استقلال نوشته: «خط به خط بیانیه اخیر باشگاه رقیب، قابل پیگرد قانونی است و منتظر واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به این بیانیه مداخله‌آمیز هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :