• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 14 بهمن 1400
کد مطلب : 152805
+
-

نکته بازی/ این تمجید بود یا متلک؟

یکی از شگفت‌انگیزترین مصاحبه‌هایی که در دوران حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران منتشر شده، مربوط می‌شود به جایی که او در مورد رانندگی مردم ایران حرف زده است. اسکوچیچ گفته: «در تهران یکی دو ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. مردم ایران کمی با آرامش رانندگی می‌کنند. دوست دارم تیمم هم مثل رانندگی آنها شود؛ مخصوصا با توجه به نظم عجیب‌شان و منطقی که در ترافیک برقرار می‌کنند. آنها بسیار در ترافیک سازماندهی‌شده عمل می‌کنند. در رانندگی آنها بداهه هم وجود دارد که به نظر من یک ترکیب ایده‌آل است.» راستش ما هر چقدر این کلمات را مرور کردیم متوجه نشدیم اسکوچیچ دارد تعریف می‌کند یا طعنه می‌زند. رانندگی با آرامش؟ مردم ایران؟ خود این ترکیب آنقدر طنزآمیز است که نمی‌توان چیزی به آن اضافه کرد!

راه‌های بهتری هم برای حمایت هست
در شرایطی که شجاع خلیل‌زاده از بازی با امارات محروم بود، همه انتظار داشتند سیاوش یزدانی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج حاضر در قلب خط دفاعی تیم ملی ایران را تشکیل بدهد. با وجود این دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفت امید نورافکن را به قلب خط دفاع ببرد و میلاد محمدی را به جای او در سمت چپ بازی بدهد. این موضوع با اعتراض تنی چند از پیشکسوتان استقلالی همراه شد. از آن جمله است نیکبخت واحدی که با ادبیاتی عجیب در اینستاگرام نوشت: «اینجا قانون جنگل است، اما تو قوی باش.» چنین ادبیاتی شاید از یک هوادار کم‌سال و هیجانی فوتبال دور از انتظار نباشد، اما آدم توقع ندارد یک پیشکسوت نامدار از چنین کلماتی استفاده کند. راه‌های بهتری هم برای حمایت از سیاوش یزدانی وجود دارد. اینطوری کمکش نمی‌کنید.

آزادی به روایت آزادی
محمدرضا آزادی، مهاجمی که ابتدای فصل با استقلال قرارداد بست، نهایتا در این تیم شانس چندانی برای بازی پیدا نکرد و با دریافت رضایتنامه جدا شد. از آنجا که پرسپولیس هم در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه است، شایعه شده سرخ‌ها به آزادی پیشنهاد داده‌اند. حالا کاری به‌درست و غلط این پیشنهاد نداریم. نکته جالب به ادبیات این بازیکن مربوط می‌شود؛ جایی که او خیلی خوب خودش را پرزنت می‌کند. آزادی گفته از داخل و خارج کشور چند پیشنهاد دارد که بهترین آنها را برخواهد گزید. آزادی قبل از حضور در استقلال هم گفته بود: «من در یونان شرایط خوبی داشتم.مدیران پانتولیکوس خیلی اصرار کردند که از این تیم نروم. آنها حتی پیشنهاد کاپیتان دومی هم به من دادند که قبول نکردم.» گفتنی است آزادی برای تیم یونانی حتی یک گل هم نزده بود!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید