• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152744
+
-

جابه‌جایی‌های لحظه آخری

در آخرین ثانیه‌های پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی چه بازیکنانی تغییر لباس دادند؟
ساعت24 پریشب به وقت محلی و ساعت2:30 به وقت تهران پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال بسته شد. غیر از بارسلونا، تاتنهام، یوونتوس و چند تیم انگلیسی، بقیه باشگاه‌ها فعالیت چندانی در این بازار فصلی نداشتند. لیورپول که توانسته بود وینگر کلمبیایی پورتو یعنی لوییس دیاس را خریداری کند، موفق نشد بازیکن دیگری را که دنبالش بود به خدمت بگیرد. پس از توافق 2‌باشگاه فولام و لیورپول، وقت صرف تکمیل تست‌های پزشکی فابیو کاروالیو شد و فرصتی برای کاغذبا‌زی‌ها و تکمیل‌ فرم‌ها نماند. بنابراین این معامله بر سر این هافبک پرتغالی ناتمام ماند.

برنتفورد

کریستین اریکسن اگر در حالت عادی به باشگاه برنتفورد منتقل می‌شد یک بمب نقل‌وانتقالاتی بود اما هافبک 29‌ساله دانمارکی به‌خاطر اینکه از تابستان به‌دلیل مشکل قلبی قادر به حضور در مسابقه فوتبال نبوده، انتقالش سروصدای زیادی به‌راه نینداخت. او قراردادش را با اینتر فسخ کرده بود. فعلا قراردادش با برنتفورد 6ماهه و قابل‌تمدید تا یک‌سال است.

اورتون

اورتون هم در نقل‌وانتقالات زمستانی فعالیت زیادی داشت. باشگاه فرهاد مشیری، هم سرمربی جدید گرفت و هم چند بازیکن سرشناس قرضی. فرانک لمپارد 43‌ساله با قراردادی 2.5‌ساله به‌عنوان سرمربی جدید این تیم اورتون منصوب و جانشین دائمی رافائل بنیتس شد. اورتون که در آخرین بازی با هدایت موقت دانکن فرگوسن یک بر صفر به آستون‌ویلا باخت، با 19‌امتیاز از 20‌بازی در رده شانزدهم لیگ برتر قرار دارد. دونی فان‌دبیک هلندی که با آمدن رانگنیک تنها 7دقیقه در 3‌مسابقه به او بازی رسیده بود، به اورتون آمد. او تا آستانه انتقال قرضی به کریستال‌پالاس هم پیش رفته بود. دله الی هم به‌صورت دائمی از تاتنهام به اورتون پیوست. قرارداد او با باشگاه جدیدش 2.5‌ساله است. دله فوریه2015 به تاتنهام پیوست و در 269‌بازی، 67‌بار موفق به گلزنی شد و با انتقال به گودیسون پارک، نخستین خرید دائمی فرانک لمپارد لقب گرفت. او احتمالا می‌تواند در دیدار سه‌شنبه آینده تافی‌ها مقابل نیوکاسل نخستین بازی رسمی با تیم جدیدش را تجربه کند.

یوونتوس

یووه غیراز خرید ولاهوویچ و دنیس زکریا و واگذاری بنتانکور و کولوسفسکی، توانست از شر دستمزد یک بازیکن گران دیگر خود رها شود. آرون رمزی که یک‌سال‌و‌نیم دیگر قرارداد داشت قبول کرد به‌صورت قرضی به رنجرز گلاسکو برود تا زیرنظر هافبک سابق آرسنال یعنی فان‌برونخورست بازی کند. رمزی در سال2019 پس از 19سال آرسنال را ترک کرده بود.

تاتنهام

کونته در خرید چند بازیکن رودست خورد اما توانست تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کند. تانگی ان‌دومبله فرانسوی به‌صورت قرضی تا پایان فصل به لیون پیوست. این در حالی است که پاری‌سن‌ژرمن به‌شدت خواهان او بود. او 2سال‌ونیم پیش با 54میلیون پوند و به درخواست پوچتینو به تاتنهام آمده بود تا گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه باشد. ان‌دومبله در این فصل تنها در 9بازی به میدان رفت. جووانی لوسلسو، هافبک 25‌ساله و آرژانتینی تاتنهام با انتقالی قرضی تا پایان فصل به ویارئال پیوست. او پیشنهاد لیون را رد کرد. لوسلسو در سال2019 ابتدا به شکل قرضی و سپس دائمی از بتیس به تاتنهام رفت و 84‌بار در همه رقابت‌ها پیراهن اسپرز را به تن کرد. برایان خیل هم با قراردادی قرضی و تا پایان فصل به والنسیا پیوست. وینگر اسپانیایی ابتدای فصل از سه‌ویا به تاتنهام پیوسته بود اما پس از حضور کونته روی نیمکت اسپرز فرصت بازی زیادی به او نرسید. در مقابل رودریگو بنتانکور 24‌ساله اروگوئه‌ای با قراردادی 4.5‌ساله به ارزش 19‌میلیون یورو (به علاوه 6‌میلیون یورو در افزونه‌ها) از یوونتوس به تاتنهام پیوست. بنتانکور در آوریل2017 از بوکاجونیورز به یووه پیوست و در 181‌بازی با پیراهن بیانکونری در همه رقابت‌ها 3‌گل زد و 18‌پاس‌گل داد. دژان کولوسفسکی، وینگر 21‌ساله و سوئدی یوونتوس هم در روز آخر نقل‌وانتقالات زمستانی از یوونتوس به تاتنهام رفت. قرارداد او قرضی و به‌مدت یک‌فصل و نیم است و از این محل 10‌میلیون یورو به یوونتوس می‌رسد و درصورتی‌که تیم سهمیه لیگ قهرمانان به دست آورد یا او در نیمی از بازی‌ها در ترکیب قرار بگیرد، قراردادش با 35میلیون یورو و اجباری تمدید خواهد شد. خرید جدید تاتنهام به عشق عدنان یانوزای که در من‌یونایتد شماره44 می‌پوشید، پیراهن شماره44 را بر تن می‌کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید