• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152742
+
-

آقای حاشیه در بارسلون

اوبامیانگ قراردادش را با آرسنال فسخ کرد تا به‌صورت رایگان به بارسا برود

آقای حاشیه در بارسلون

در آخرین ثانیه‌های بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی اتفاق خاصی رخ نداد اما یک‌انتقال بزرگ به بعد از بسته شدن پنجره موکول شد. با توافقاتی که بر سر فسخ قرارداد انجام شده، اوبامیانگ و آرسنال از شر هم راحت می‌شوند و بارسلونا هم بدون پرداخت کردن هزینه‌ای برای خرید این بازیکن، یک مهاجم بزرگ را به خدمت می‌گیرد. دمبله هم قبول نکرد باشگاه را ترک کند. او آخرین ماه‌های قراردادش را هم در بارسلون می‌ماند و سپس به‌عنوان بازیکن آزاد باشگاه را ترک می‌کند و پاداشی 30 تا 40‌میلیون یورویی از باشگاه آینده‌اش می‌گیرد. حالا زوج اوبا - دمبله که در دورتموند روزهای خوشی کنار هم داشتند، در بارسا می‌تواند تکرار شود، اگر ژاوی و باشگاه با دمبله لج نکنند و او را تا پایان فصل به سکوها نفرستند.

   اوبامیانگ در آرسنال هفته‌ای 350هزار پوند حقوق می‌گرفت و با توجه به‌مدت زمان باقیمانده از قراردادش، باشگاه باید 25میلیون پوند دیگر به او حقوق می‌داد و این در حالی است که آرتتا به‌خاطر حاشیه‌های این مهاجم گابنی، او را نمی‌خواست. اوبا چند وقت پیش بدون اجازه پروتکل‌های بهداشتی را لغو و به اسپانیا سفر کرده بود. او از اردوی تیم ملی گابن در جام ملت‌های آفریقا هم به‌دلیل شب‌زنده‌داری و دیده شدن در حالت غیرعادی اخراج شده بود. هم آرسنال از این انتقال راضی است، هم خود بازیکن و هم بارسلونا به‌خاطر این خرید رایگان.

   قراردادی بین بازیکن با بارسا بسته نشد اما این مهاجم در تست پزشکی بارسلونا شرکت کرد. او چون قراردادش را با آرسنال فسخ کرده، می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد در خارج از مهلت قانونی نقل‌وانتقالات زمستانی به تیمی دیگر برود. اوبا پذیرفته که در بارسا حقوقی کمتر بگیرد. قراردادش 6ماهه خواهد بود که به‌مدت یک‌سال دیگر قابل‌تمدید است.

   اوبامیانگ یک بازی در دوران حرفه‌ای خود در نوکمپ انجام داده و یک گل به بارسلونا زده است.

   اوبامیانگ با 92گل به‌علاوه 29پاس‌گل در 165بازی از آرسنال جدا شد. بازوبند کاپیتانی که پیش از این به ژاکا و چند نفر دیگر وفا نکرده بود، به او هم وفا نکرد.

   النصر عربستان هم به‌شدت خواهان اوبامیانگ بود و حاضر می‌شد همان دستمزد آرسنال را به او بدهد و بپذیرد که یک‌سال دیگر این بازیکن دوباره آزادانه به اروپا برگردد.

   بارسلونا با ماتئو آله‌مانی که سابقه خوبی در مدیریت ورزشی دارد، فعلا عملکرد خوبی در نقل‌وانتقالات داشته. فران تورس، اوبامیانگ، دنی آلوز و آداما ترائوره در نیم‌فصل دوم به ترکیب تیم اضافه شده‌اند. البته او و لاپورتا نتوانستند بازیکنانی مثل دمبله، سرجینیو دست و اومتیتی را به رفتن قانع کنند. نام‌های زیادی هم برای خریدهای تابستانی مطرح شده که اگر از میان هالند، گایا و تالیافیکو، 2‌بازیکن هم خریداری شوند، تیم خوبی بسته خواهد شد.

ترافیک سنگین
حالا راهبندان سنگینی در خط حمله بارسا درست شده. اوبامیانگ، لوک دی‌یونگ، جوتگلا، عبدالصمد الزلزولی، آنسو فاتی (که فعلا مصدوم است)، عثمان دمبله، فران تورس، مارتین بریتویت، نیکو و آداما ترائوره که از این 10‌نفر نهایتا 3‌نفر می‌توانند در ترکیب به میدان بروند.

داستان‌های دمبله
درباره عثمان دمبله هم شایعات زیادی وجود داشت که باشگاه‌های زیادی او را می‌خواهند. فابریتزیو رومانو، خبرنگار مطلع نقل‌وانتقالات فوتبال درباره پیشنهادهای او نوشت: «او در ژانویه حتی به امضای قرارداد با هیچ باشگاهی نزدیک نبود. منچستریونایتد علاقه‌ای به او نداشت. چلسی هرگز مذاکراتی را آغاز نکرده بود. تاتنهام هرگز نزدیک به جذب او نبود. آرسنال هیچ علاقه‌ای به معاوضه نداشت. هیچ توافقی هم با پاریس صورت نگرفته بود.» به همین دلیل بارسلونا از دست دمبله عصبانی و ممکن است قراردادش فسخ شود تا دست‌کم حقوقی که می‌گیرد پس‌انداز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید