• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152732
+
-

آماربازی

19
درست در همان روزی که ایران با رسیدن به امتیاز19 صعودش را به جام جهانی قطعی کرد، عربستان هم در گروه مقابل به امتیاز19 رسید اما به‌دلیل نزدیکی امتیازات 3تیم اول آن گروه، صعودش حتمی نشد. ایران بعد از 7بازی به 6برد و یک تساوی رسید و کره‌جنوبی که تنها مساوی ایران را رقم زده بود، تنها تیمی است که می‌تواند در بازی‌های باقیمانده از ایران سبقت بگیرد. به این ترتیب ایران در بدترین حالت تیم دوم گروهش می‌شود و به قطر صعود می‌کند. اما در گروهB در حالی که عربستان هم دقیقا مانند ایران به 6برد و یک تساوی رسیده بود، ژاپن و استرالیا با 15 و 14امتیاز در نزدیکی این تیم قرار داشتند و احتمال سوم شدن عربستان منتفی نشد.

15
دیروز تیم‌های گروهB با شرایطی که در بالا خواندید وارد شب هشتم بازی‌ها شدند. عربستان فقط یک تساوی مقابل استرالیا داشت و در سایر بازی‌هایش پیروز شده بود؛ ژاپن در همان 3بازی اول 2باخت به عمان و عربستان داد اما بقیه بازی‌هایش را برد تا با 15امتیاز از تعقیب عربستان ناامید نشود. استرالیا هم یک باخت به ژاپن و 2مساوی به عربستان و چین داده بود. جالب اینکه این 3تیم مدعی در 3شب پایانی باید 3دوئل رودررو و 6امتیازی خود را در مقابل یکدیگر برگزار می‌کردند. 3مسابقه‌ای که اولین آنها دیروز در ورزشگاه سایتاما ژاپن، میان این تیم و عربستان برگزار شد. عربستان در صورت بردن این بازی صعودش را در فاصله 2بازی تا پایان مسابقات قطعی می‌کرد اما این ژاپن بود که اولین باخت عربستان را رقم زد تا فاصله مدعیان در این گروه به نزدیک‌ترین شکل ممکن دربیاید.

02
ظهر دیروز در ورزشگاه سایتاما و در نیمه اول بازی، تاکومی مینامینو ستاره لیورپولی ژاپن گل اول مسابقه را به ثمر رساند و جونیا ایتو هم با ارسال پاس این گل و زدن گل دوم یکی دیگر از ستاره‌های درخشان ژاپن در این میدان حساس بود. هر دو تیم عربستان و ژاپن طی 7بازی قبلی فقط 3گل خورده بودند، یعنی هر بازی کمتر از نیم گل. اما خط دفاعی عربستان روز سختی را در زمین ژاپن سپری کرد و درنهایت به‌اندازه چهار پنج بازی گل خورد. یا این نتیجه ژاپن به یک امتیازی عربستان رسید و استرالیا هم در تعقیب آنهاست. استرالیا در 2هفته باقیمانده با ژاپن و عربستان بازی می‌‌کند که در مقابل ژاپن میزبان است و در مصاف با عربستان میهمان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید