• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152708
+
-

اخبار کوتاه/ ذخیره خونی اصفهان به ۳روز رسید

مدیر روابط‌عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان از کاهش ذخیره خونی استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ذخیره خونی استان به ۳روز رسیده است. به گزارش تسنیم، لطفعلی جعفری با اشاره به وضعیت ذخیره خون استان اظهار کرد: به همه گروه‌های خونی به‌ویژه Oمنفی و A منفی و مثبت بیشتر احتیاج داریم.

   ریگان در محاصره توفان 
فرماندار ریگان با اشاره به توفان شدید در این شهرستان گفت: ۱۲۰روستا در محاصره توفان شدید قرار گرفته است. به گزارش مهر، امین باقری اظهار کرد: توفان شدید با سرعت ۸۰کیلومتر شهرستان را فرا گرفته و راه دسترسی به ۱۷روستا به‌صورت کامل قطع شده است. وی از خسارت به تأسیسات زیربنایی، شن گرفتگی جاده‌ها، قنوات، باغ‌ها، معابر عمومی و خانه‌های مردم خبر داد و گفت: جلسه ستاد بحران در شهرستان تشکیل شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

   مقابله با خودروهای آلاینده در البرز
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌ها در روزهای آینده، طرح مقابله با خودروهای دودزا در این استان تشدید خواهد شد. به گزارش فارس، حمدالله رحمتی‌پور، گفت: ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون‌شهری به‌دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.‌

   ثبت ملی تندیس نخستین زن تاریخ‌نگار جهان 
مدیرکل میراث‌ فرهنگی کردستان گفت: تندیس مستوره اردلان نخستین زن تاریخ‌نگار ایران و جهان در جلسه شورای ملی ثبت آثار منقول ثبت ملی شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یعقوب گویلیان گفت: تندیس مستوره اردلان، شاعر نامی کرد در شهر سنندج توسط هادی ضیاءالدینی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز کرد سنندجی ساخته شده است. مستوره اردلان زنی هنرمند، شاعره‌ای با احساس و تاریخ‌نویسی با استعداد و متعهد بود و لقب نخستین مورخ جهان مختص به وی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید