• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152701
+
-

نیویورک تایمز بازی ویروسی را خرید

فناوری
نیویورک تایمز بازی ویروسی را خرید

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده است که بازی کلمات ویروسی Wordle را به مبلغ هفت رقمی نامشخص خریداری کرده است. به گزارش روزنامه گاردین، Wordle که توسط یک مهندس Reddit ایجاد و در‌ماه اکتبر راه‌اندازی شده است، به بازیکنان تنها 6 حدس می‌دهد تا یک کلمه 5 حرفی را که هر روز تغییر می‌کند، مشخص کنند.
این معمای آرامش‌بخش روزانه از زمان راه‌اندازی خود به یک محبوبیت تبدیل شده و به سرعت صدها هزار و سپس میلیون‌ها بازیکن را به‌خود جذب کرده است. پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد بازی روز آن به همراه تصاویری از شبکه متمایز بازی، فراگیر شده‌اند. جاش واردل که بازی را برای شریک زندگی خود که عاشق پازل است ساخته، در این‌ماه به گاردین گفت که از موفقیت ویروسی بازی بسیار ناراحت شده است. او می‌گوید: «صادقانه بگویم؛ ویروسی شدن آن احساس خوبی ندارد. نسبت به بازیکنان احساس مسئولیت می‌کنم. من احساس می‌کنم که واقعا مدیون آنها هستم که کارها را حفظ کنند و مطمئن شوند که همه‌‌چیز درست کار می‌کند.» او در عین حال گفت: «این شغل تمام‌وقت من نیست و نمی‌خواهم به منبع استرس و اضطراب در زندگی من تبدیل شود.» وب‌سایت مجله تایم، گفته است که قیمت فروش این بازی به نیویورک‌ تایمز، بیش از یک میلیون دلار بوده است. ویل شورتز، ویرایشگر جدول کلمات متقاطع این روزنامه، وردل را به‌عنوان یک «پازل عالی» ستایش و خاطرنشان کرد: «بازی آن زمان زیادی نمی‌برد که آن را برای عصر ما که مردم بازه‌های توجه کوتاهی دارند، عالی می‌کند». جاناتان نایت، مدیرکل بازی‌های نیویورک تایمز هم گفت: «این بازی کاری را انجام داد که تعداد کمی از بازی‌ها انجام داده‌اند. تخیل جمعی ما را تسخیر و همه ما را کمی به‌هم نزدیک‌تر کرد.» صعود به یک «مطالعه فکری روزانه دلپذیر» در سال سوم یک بیماری همه‌گیر جهانی، شرایط را متفاوت کرده است. براندون تیلور، نویسنده آمریکایی در خبرنامه اخیر خود نوشت: «فکر می‌کنم در این مرحله از زندگی، پس از چندین سال از یک حالت تکثیر در اصطلاح آنلاین، ولع بازگشت به اینترنت قدیمی‌تر و کندتر وجود دارد. بازی وردل احساس کمبود را در فضای دیجیتال دوباره ایجاد می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید