• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151650
+
-

اقدام قاطع دستگاه قضا برای حفاظت از حقوق بیت‌المال

قوه قضاییه درراستای مقابله با ساخت‌وساز در حریم و بستر رود چالوس، نخستین گام را قاطع برداشت و دیروز با تخریب ملکی مربوط به این قوه که قدمتی 50ساله داشت، به‌عنوان نخستین مکان در منطقه، نشان داد عزم خود را برای «کار جدی و همه‌جانبه» در این زمینه جزم کرده‌است.
در آخرین روزهای اسفندماه1399بود که قوه قضاییه نشان داد در این مسیر عزم جزمی دارد؛ براین اساس هم بود که تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرک ویلایی «کلاک لواسان» پس‌از حدود 17سال کشمکش بالاخره کلید خورد تا دستگاه قضایی بدون توجه به جنجال‌آفرینی‌ها در مسیر اجرای قانون و احقاق حقوق مردم گام‌های قاطعی بردارد.
ازسوی دیگر عملی شدن وعده رئیس دستگاه قضا درباره پاکسازی بستر رودخانه چالوس از ساخت‌وسازها پس‌از 5روز، با تخریب ملکی مربوط به همین دستگاه نشان داد قوه قضاییه قصد دارد با قاطعیت برای حفاظت از حقوق بیت‌المال اقدام کند.
سه‌شنبه هفته گذشته (28دی‌ماه) بود که رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال با انتقاد از دستگاه‌هایی که در بستر رود چالوس، به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب آشامیدنی شهروندان تهرانی، اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند، از اعضای این شورا خواست کار «جدی» و «همه‌جانبه» را در این زمینه از رود چالوس آغاز کنند. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در آن جلسه تأکید کرد قوه قضاییه یکی از دستگاه‌هایی است که در بستر رود چالوس اقدام به ساخت‌وساز کرده و بنای مربوط به دستگاه قضا، اگرچه کوچک و قدیمی است، اما باید به‌عنوان نخستین مکان در آن نقطه تخریب شود.
وی همچنین عنوان کرد که به سایر دستگاه‌ها نیز باید اخطار و هشدار مجدد داده شود تا نسبت به اعمال قانون در زمینه بناهای مربوط به‌خود در حاشیه رود چالوس اقدام کنند.پیشگام شدن دستگاه قضایی برای مقابله با تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی، نشان می‌دهد این دستگاه عزم خود را برای صیانت از حقوق بیت‌المال در حوزه زمین و رفع تصرفات جزم کرده‌است و در این زمینه خط قرمزی ندارد. تخریب بنای مربوط به دستگاه قضایی همچنین هشداری به برخی دستگاه‌های اجرایی کشور و افراد عادی به‌شمار می‌رود که در بستر رودخانه چالوس اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کرده‌اند و اکنون نوبت آنها فرارسیده‌ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید