• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151569
+
-

خداحافظ سالار

کتاب
خداحافظ سالار

خواندن کتاب‌های شهدا به‌ویژه شهدای شاخص این مرز و بوم، آن هم از زبان همسران‌شان جذابیت خاصی دارد. یکی از این دست کتاب‌ها که خواننده کتاب با خاطرات همسر شهید پی به شخصیت والای شهید می‌برد، کتاب «خداحافظ سالار» است. در این کتاب به خاطرات «پروانه چراغ نوروزی» همسر سردار سرلشکر شهید حاج «حسین همدانی» قافله‌سالار مدافعان حرم از کودکی و نهایتا به شهادت سردار در سال۱۳۹۴ با قلمی رسا پرداخته  شده است.
این کتاب حاصل ۴۴ساعت مصاحبه با همسر شهید است. شروع کتاب از سال۹۰ و بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت روایت می‌شود، در ادامه به تداعی خاطرات دوران کودکی همسر شهید در دهه۴۰ می‌انجامد. سردار شهید حسین همدانی، از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال۱۳۵۹ در دفاع‌مقدس شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصار‌الحسین(ع) همدان شد. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بوده است. دست آخر نیز حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت، آرزوی دیرینه‌‌اش رسید.
این کتاب به همت مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت (نشر ۲۷) و به قلم حمید حسام در ۴۶۴صفحه به چاپ رسیده است. اگر هم به شنیدن کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید  یا فرصت خوانش این کتاب را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن کتابراه نسخه صوتی این کتاب را دانلود کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید