• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146503
+
-

گرینویچ/ ممنوعیت نمایش ثروت در چین



مقامات چین با وضع قوانین جدید حاکم بر فضای مجازی، هرگونه نمایش ثروت در شبکه‌های اجتماعی را مخصوصا برای سلبریتی‌ها و مشاهیر عرصه دنیای مجازی ممنوع کردند. به گزارش یاهونیوز، همچنین براساس اعلام اداره نظارت بر فضای مجازی چین، تمامی پیج‌های پرطرفدار از این پس، فقط مجاز به تبلیغ سبک زندگی سالم هستند و بر اطلاعات فردی ستارگان و تبلیغات در تارنماهای مختلف نظارت می‌شود. محدودیت‌های جدید، عرصه رسانه‌ها را هم در برمی‌گیرد. به این معنی که چنانچه پیج‌‌ها یا شخصیت‌های پرطرفدار اخبار و شایعاتی بدون مبنای واقعی منتشر کنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مکزیکی‌ها بلیت لاتاری نمی‌خرند

فروش انواع بلیت‌های بخت‌آزمایی موسوم به لاتاری در بسیاری از کشور‌های جهان مرسوم است، اما مردمان مکزیک گویا دیگر میل و رغبتی به خرید این بلیت‌ها ندارند. دلیل این مورد هم دست‌اندازی کارتل‌های مواد‌مخدر و قاچاق انسان به این حوزه است. به این معنی که به محض معرفی برنده بلیت بخت‌آزمایی، تبهکار‌های این باند‌ها، سراغ برنده می‌روند و پول‌های کمی تا قسمتی باد‌آورده را مثل باد با خود می‌برند. به گزارش بی‌بی‌سی، در یک مورد اخیر والدین کودکان یک مهدکودک که به‌صورت اشتراکی بلیت ‌بخت‌آزمایی خریده بودند برنده شدند و حالا تحت تعقیب باند‌های تبهکار این کشور هستند.

استخدام ناشیانه قاتل اینترنتی

زن 52ساله ای که شنیده بود استخدام قاتل در فضای مجازی راحت است، برای کشتن شوهرش سراغ وب‌سایتی به نام
RENT-A-HITMAN به‌معنای (قاتل یا مزدور استخدام کن) رفت و با پیشنهاد 5هزار دلار درخواست کرد شوهرش را به قتل برسانند. مدیر سایت هم که فقط خدمات حل مسئله می‌داد و دست از پا خطا نمی‌کرد به جای قاتل، به پلیس زنگ زد. حالا خانم وندی‌لین‌وین باید 9سال را پشت میله‌های زندان بگذراند. جالب این که در فضای اینترنت غیرقانونی، بسیاری فقط با جست‌وجوی همین عبارت (hire a hitman)، قاتل استخدام و رمزارز پرداخت می‌کنند و به قول معروف جنازه واقعی تحویل می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید