• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146086
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rWyD
+
-

کیوسک/ تبرئه پس از قتل

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]

روزنامه ایندیپندنت از تبرئه‌شدن کایل ریتنهاوس 18ساله که در جریان اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا دو نفر را با شلیک گلوله کشته بود، خبر داده است. وکلای مدافع گفته‌اند که او در حمایت از عده‌ای دیگر، بعد از اینکه مورد حمله قرار گرفته، از خود دفاع کرده و به‌سوی ضاربان شلیک کرده است. سؤال دادستان‌ها این بوده که چرا او دو شب بعد از اعتراضات، به ایالتی که نمی‌شناخته آمده و تظاهر به حمایت از مردمی کرده که آنها را نمی‌شناخته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]

تصویب لایحه بایدن

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت جمهوری‌خواهان، لایحه پیشنهادی 2تریلیون دلاری جو بایدن را تصویب کرد. این لایحه شامل هزینه‌های اجتماعی برای مقابله با آلودگی اقلیمی است که از مهم‌ترین برنامه‌های بایدن محسوب می‌شود. همچنین صرف صدها میلیون دلار برای اجازه به دولت برای صدور مجوز کار و ممانعت از اخراج چند میلیون مهاجر غیرقانونی از دیگر موارد این لایحه به شمار می‌رود.


روزنامه بوستون‌گلوب [آمریکا‍]

تعطیلات کریسمس و بحران کرونا

بوستون گلوب نوشته که هرچند در ماه‌های اخیر تب کرونا فروکش کرده اما با نزدیک شدن تعطیلات کریسمس و جشن شکرگزاری نگرانی‌ها از ابتلا به کرونا افزایش یافته است. خانواده‌های آمریکایی و اروپایی خود را برای این مراسم‌ آماده می‌کنند، اما آن‌چیزی که اکنون اهمیت دارد موارد ابتلا به کروناست. خبرها حاکی از این است که بستری در بیمارستان‌های ماساچوست در آمریکا و همچنین کرونا درکشورهای اروپایی مانند اتریش - با نرخ واکسیناسیون بالاتر از آمریکا - افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید