• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145848
+
-

سفرهای داخلی بی‌برنامه و بی‌کیفیت

مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود سفرهای داخلی سالهای‌1387 تا 1398‌را پرحجم، بی‌کیفیت و بدون برنامه‌ریزی مناسب از سوی دولت ارزیابی کرد

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جدیدترین گزارش خود در مورد سفر و گردشگری به بررسی سفرهای داخلی در فاصله زمانی 10سال از سال1387 تا سال1398 پرداخت و آمارهای جالبی از وضعیت سفرهای داخلی و شیوه سفر مسافران ایرانی و گردشگران داخلی ارائه کرد.
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده است در دهه‌های اخیر جهت‌گیری مناسبی در مورد سیاستگذاری گردشگری داخلی رخ نداد و به رغم آنکه موضوع کمیت در گردشگری داخلی افزایش یافته است، از کیفیت سفرهای داخلی کاسته شده و توزیع سفر بین خانوارهای ایرانی عادلانه نبوده است.
پیش‌تر ‌نادر کریمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری در نشست چشم‌انداز گردشگری در ایران با اتکا به آمارهای وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرده بود: ۴۰درصد جمعیت ایران سفر نمی‌روند و به گردشگری بی‌عنایت هستند و ۳۰درصد از کارکنان دولت نیز هرگز سفر نمی‌کنند و ۷۰درصد بقیه هم تنها به سفرهای ضروری می‌روند.
اما گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ریزبینانه موضوع سفرهای داخلی در کشور را بررسی کرده و آمارهای شگفت‌انگیز از نبود عدالت سفر در کشور و همچنین کاهش کیفیت خدمات در سفرهای داخلی خبر داده و تأکید کرده است که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای ساماندهی به موضوع گردشگری داخلی وجود نداشته است. براساس این گزارش 73درصد اقامت سفرهای داخلی در خانه آشنایان و بستگان بوده است و مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرده است که تلاش‌ها باید به سمت افزایش کیفیت همتراز با افزایش کمیت در سفرهای داخلی و تثبیت جایگاه گردشگری داخلی در سبد خانوارهای ایرانی متمرکز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید