• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145658
+
-

«زمانی برای مردن نیست» 708میلیون دلار

با پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان پس از کرونا آشنا شوید

«زمانی برای مردن نیست» 708میلیون دلار

آرش نهاوندی - مترجم

«زمانی برای مردن نیست» با فروش 558.2میلیون دلاری در گیشه سینماهای سراسر دنیا، (بدون احتساب گیشه سینماهای آمریکای شمالی) تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در عرصه بین‌المللی در دوران پسا کرونا شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «سریع و خشن 9» پیش‌تر با 549میلیون دلار فروش در عرصه بین‌الملل (بدون احتساب آمریکای شمالی) در جایگاه اول قرار داشت. تأخیر چند باره در اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» نیز این فیلم را به حاشیه نراند و در عرصه بین‌المللی استقبال کم‌سابقه‌ای از آن شد.
در رکوردی دیگر فیلم «زمانی برای مردن نیست» بدون احتساب تورم سال‌های اخیر، به‌ترتیب مجموع فروش «اسکای فال» (یکی از سری فیلم‌های دیگر جیمز باند با بازی دنیل کریگ) را در 18بازار و مجموع فروش فیلم «اسپکتر» در 22بازار را پشت سر گذاشت. «زمانی برای مردن نیست» همچنین تبدیل به پردرآمد‌ترین فیلم کمپانی یونیورسال در بریتانیا، ایرلند، هلند و سوئیس شد.
«زمانی برای مردن نیست» در 2روز تعصیلات این هفته در استرالیا نیز اکران شد. این فیلم توانست در این 2 روز در گیشه استرالیا 8.2میلیون دلار فروش کند و به پرفروش‌ترین فیلم این کشور در دوران پساپاندمی تبدیل شود.
در آمریکای شمالی نیز فیلم جیمز باند مرز 150میلیون دلار را رد کرد و مجموع فروش آن در سطح جهان به 708.6میلیون دلار رسید.
فیلم «سریع و خشن» با احتساب بازار آمریکای شمالی همچنان با فروش جهانی 721میلیون دلار در صدر فهرست فیلم‌های پرفروش هالیوودی در گیشه جهانی قرار دارد.
اما با درنظر گرفتن فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی و غیرهالیوودی دنیا در دوران پساکرونا، فیلم «زمانی برای مردن نیست» چهارمین فیلم پرفروش دنیا در دوران پس از پاندمی محسوب می‌شود.
به نقل از سایت اینسایدر، ما در اینجا به 6فیلم پرفروش دنیا اعم از هالیوودی و غیرهالیوودی پرداخته‌ایم. در این فهرست فیلم‌های چینی صدر جدول را از آن خود کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید