• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145653
+
-

کیوسک/ غیبت ملکه

روزنامه گاردین [انگلیس]

گاردین همچون دیگر روزنامه‌های چاپ لندن موضوع غیبت ملکه انگلیس در مراسم یادبود قربانیان جنگ جهانی اول که روز یکشنبه برگزار شد را در صفحه اول خود مورد توجه قرار داده است. پیش از این اعلام شده بود که ملکه الیزابت 95ساله به دلیل مشکلات سلامتی، از برخی از کارهای روزانه خود کاسته است.‌ماه قبل نیز او به‌مدت یک شب به‌دلیل کمردرد در بیمارستان بستری شده بود.

روزنامه العربی الجدید [قطر]

خیزش علیه سرکوب در تونس

با گذشت 2‌ماه از شبه کودتای قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس علیه دولت و پارلمان این کشور، همچنان اعتراضات پراکنده شهروندان تونسی برای حفظ دستاوردهای انقلاب سال2011 علیه دولت زین العابدین بن‌علی، ازجمله قانون اساسی و آزادی بیان ادامه دارد.

روزنامه دیلی تلگراف [انگلیس]

انفجار تروریستی در لیورپول

یک روز پس از انفجار یک تاکسی در لیورپول، پلیس انگلیس اعلام کرد که این انفجار یک اقدام تروریستی بوده است. طی این حادثه مسافر کشته شده و راننده تاکسی مجروح شده است. راننده تاکسی پس از مشکوک شدن به مسافر، در تاکسی را قفل کرد و به بیرون پرید. در همین زمان بمب منفجر شد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز کار راننده را شجاعانه توصیف کرده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]

تورم پاشنه آشیل دولت بایدن

مقام‌های دولت بایدن وعده‌ داده‌اند که مانع رشد تورم شوند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که معروف‌ترین شاخص برای اندازه‌گیری تورم است، نشان می‌دهد که قیمت محصولات و خدمات مصرفی در آمریکا در ‌ماه اکتبر (مهر- آبان) ۲۰۲۰ تا اکتبر سال‌جاری 6.2درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش در نزدیک به ۳۱سال گذشته به‌حساب می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید