• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145338
+
-

تازه‌های نشر/ سر هیدرا

  سر هیدرا


«سرهیدرا» در میان آثار کارلوس فوئنتس یک استثناست. اثری بسیار متفاوت با آن حال و هوا و ویژگی‌هایی که از نوشته‌های او می‌توان انتظار داشت. سرهیدرا رمانی است با حال و هوای جاسوسی و انتخاب این ژانر از سوی نویسنده‌ای چون فوئنتس آنقدر عجیب است که می‌توان پیش‌بینی کرد که او با این ژانر یک بازی و شوخی تدارک ببیند. در واقع او به جای یک رمان جدی جاسوسی که مبتنی بر قواعد ژانر باشد، پارودی یا نقیصه یک رمان جاسوسی را نوشته است و خود فوئنتس مترجم کتاب معتقد است: «سر هیدرا نخستین و احتمالا یگانه رمان جاسوسی در ادبیات مکزیک است.» نشر ماهی این رمان 360صفحه‌ای را با ترجمه کاوه میرعباسی به بهای 36هزار تومان منتشر کرده است.

  مرگ وزیرمختار


مرگ وزیر مختار نوشته «یوری نیکلایویچ تینیانوف» را مهدی سحابی به فارسی برگردانده است. این رمان تاریخی روایتی داستانی است از زندگی الکساندر گریبایدوف، دیپلمات، نمایشنامه‌نویس، شاعر و آهنگساز روس، از زمان ورودش به دنیای سیاست تا زمان قتلش در تهران. او در زمان مرگ، وزیرمختار روسیه در ایران بود و یک سوم پایانی کتاب هم در تهران می‌گذرد. تینیانوف، نویسنده کتاب، یکی از معروف‌ترین نویسندگان فرمالیست‌ است و این کتاب هم بی‌نصیب از فرمالیسم نیست. نشر ماهی این رمان 568صفحه‌ای را به بهای 70هزار تومان منتشر کرده است.

  همراز


رمان «همراز» نوشته «هلن گرمیون» نویسنده فرانسوی را انوشه برزنونی به فارسی برگردانده است. کامیل، شخصیت اصلی رمان که به تازگی مادرش مرده، سه‌شنبه روزی، نامه‌ای طولانی، بدون آدرس ارسال‌کننده و بدون سلام و امضا دریافت می‌کند. در ابتدا گمان می‌کند نامه تسلیت است ولی سنگینی نامه برایش عجیب است. شروع به خواندن که می‌کند، نمی‌فهمد چرا آن نامه باید به او نوشته شود. آخر هیچ‌چیز از محتوای آن نامه برایش آشنا نیست. سه‌شنبه دیگری از راه می‌رسد، نامه دیگری در خانه منتظر اوست. او که ویراستار و ناشر است، به همین‌خاطر به ذهنش می‌رسد که نکند نویسنده‌ای تازه‌کار که می‌داند کتابش روی میز ناشر سال‌ها خاک می‌خورد با این روش او را واداشته داستانش را به شیوه‌ای سریالی بخواند. همراز از آن دست کتاب‌هاست که ماجرایش از صفحه اول داستان آغاز می‌شود و تا صفحه آخر یک‌نفس ادامه می‌یابد. داستانی رازآلود با درونمایه خیانت، دروغ و عشق در زمینه پرالتهاب جنگ‌جهانی دوم. نشر ماهی این رمان 224صفحه‌ای را به بهای 28هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید