• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145319
+
-

ارتقای شگفت‌انگیز تکنولوژی وای‌فای

قرار است شبکه‌های بی‌سیم شاهد مهم‌ترین تحول خود در سال‌های اخیر باشند

ارتباطات
ارتقای شگفت‌انگیز تکنولوژی وای‌فای

 تکنولوژی وای‌فای قرار است به‌زودی وضعیت بسیار بهتری پیدا کند. امسال بسیاری از گوشی‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، روترها و موارد دیگر با پشتیبانی از Wi-Fi 6E عرضه می‌شوند. این ارتقای جدید در Wi-Fi مانند گسترش اتصال بی‌سیم از یک مسیر دوخطه به یک مسیر هشت‌خطی است. همچنین این پیشرفت بزرگ‌ترین ارتقای Wi-Fi در 20سال گذشته است و به همین دلیل کانکشن‌ها باید سریع‌تر و بسیار قابل اعتمادتر باشند.
سایت ورج در گزارشی نوشته است: اتحادیهWi-Fi، گروه صنعتی که بر تکنولوژی Wi-Fi نظارت می‌کند، اکنون شروع به صدور گواهینامه نخستین محصولات با پشتیبانی از Wi-Fi 6E کرده است. طبق گفته گروه تحقیقاتی IDC، گوشی‌ها، رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های دارای پشتیبانی باید در ماه‌های اول سال 2021وارد بازار شوند و انتظار می‌رود تلویزیون‌ها و دستگاه‌های واقعیت مجازی با این پشتیبانی تا اواسط سال وارد بازار شوند.
برخی از نخستین دستگاه‌ها احتمالا در هفته جاری معرفی می‌شوند. در طول نمایشگاه CES که در 11ژانویه آغاز می‌شود، شرکت‌های روتر پیش‌نمایشی از آنچه برای سال آینده ارائه می‌کنند، نمایش خواهند داد. به‌عنوان مثال، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای معرفی گوشی‌های پرچمدار آینده خود، مانند سری گلکسی اس 21است. برخی از این محصولات، اگر نه همه، احتمالاً به لطف پردازنده اسنپدراگون 888از Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهند کرد. از آنجاکه این تراشه از آن پشتیبانی می‌کند، Wi-Fi 6E باید در بسیاری از گوشی‌های برتر اندرویدی امسال وجود داشته باشد.
Wi-Fi 6E ارتقای بزرگی است زیرا بر گسترش عظیم امواج بی‌سیم در دسترس دستگاه‌های مصرف‌کننده متکی است. در آوریل 2020، کمیسیون ارتباطات فدرال بخش جدیدی از این تکنولوژی را در آمریکا عرضه کرد، اما برای استفاده از آن به سخت‌افزار جدیدی نیاز بود. حالا و نزدیک به یک سال بعد، بالاخره می‌توانیم دستگاه‌هایی با این قابلیت‌ها را مشاهده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید