• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144950
+
-

خبرهای کوتاه/ ورود دومین گروه مسافران پساکرونا به ایران

با وجود توصیه وزارت خارجه فرانسه به شهروندانش برای خودداری از سفر به ایران، نخستین گروه از گردشگران فرانسوی پس از لغو ممنوعیت‌های ویزای توریستی وارد ایران شدند. ممنوعیت صدور ویزای توریستی ایران که از اوایل سال ۱۳۹۹ با همه‌گیری ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده بود، از پنجم آبان‌ماه به دستور رئیس‌جمهور رسما لغو شد که به دنبال آن، سفر گردشگران خارجی به ایران پس از حدود یک‌سال و نیم توقف از سر گرفته شد. روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که جمعه ۱۴ آبان‌ماه از سفر نخستین گروه از گردشگران روس به ایران خبر داده بود، اینک ورود نخستین گروه از گردشگران فرانسوی را به کشور اعلام کرد که دومین گروه مسافران پساکرونا به حساب می‌آید. این گردشگران با برنامه‌ریزی یک شرکت خصوصی، بامداد یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه وارد کشورمان شده‌اند و قرار است ۱۵ روز در ایران بمانند و به شهرهای تهران، همدان، کرمانشاه، اهواز، شیراز، یزد و اصفهان سفر کنند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران و باز شدن مرزها به روی گردشگران خارجی، دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا را به اجرا گذاشته تا این سفرها در شرایطی ایمن و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.

   ممنوعیت تردد تاکسی‌ها و موتورهای کاربراتوری از ابتدای۱۴۰۱
معاون محیط‌زیست استان تهران از ممنوعیت تردد تاکسی‌ها و موتورهای کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ در تهران خبر داد.زهره عبادتی به مهر گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا و با توجه به دستورالعمل‌های قانون هوای پاک، ما می‌توانیم یک‌سری محدودیت‌های موقت زمانی و مکانی را در نظر بگیریم که این محدودیت‌ها نیز در دستورالعمل مشخص شده و یکی از این محدودیت‌ها در شرایطی که شاخص آلودگی هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰(شرایط نارنجی) باشد، این است که پلیس راهور جلوی تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و دودزا را بگیرد. وی افزود: در جلسه‌ای که در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان تشکیل شد، اجرای ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و دودزا مورد تأکید قرار گرفت که البته با توجه به بارش‌ها از شرایط اضطرار خارج شده و در این شرایط قرار نداریم؛ اما در زمان‌هایی که شاخص وارد شرایط اضطرار شود، ممنوعیت‌ها اعمال می‌شود. معاون محیط‌زیست استان تهران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در شهرهای دارای اولویت که یکی از این شهرها تهران است، ممنوع اعلام شده که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این ممنوعیت، از ابتدای سال آتی فراهم شود.

   دستگیری قاچاقچیان هیزم جنگلی فیروزآباد  
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان هیزم و زغال جنگلی کوهمره سرخی با دستور دادستان شهرستان فیروزآباد خبر داد. به گزارش همشهری، افشین نادری با اعلام این خبر گفت: دراین راستا با تلاش نیروهای منابع طبیعی این شهرستان 3دستگاه خودروی نیسان حین بارگیری چوب و هیزم جنگلی توقیف شدند. وی افزود: در این عملیات متخلفان با مشاهده ماموران یگان حفاظت اقدام به فرار کرده و متواری شدند که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و تعقیب و گریز فراوان درنهایت به دام افتادند. نادری تصریح کرد: پس از توقیف خودروها، متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: هرگونه جابه‌جایی و حمل چوب در بین شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم و درصورت مشاهده با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد ‌شد. افشین نادری از شهروندان طبیعت‌‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای حفاظت از  عرصه های منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی به‌ویژه قطع غیرمجاز درختان جنگلی مراتب را به شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید