• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144879
+
-

نکته بازی/ این واقعا تعصب است؟


اصرار گروهی از هواداران سپاهان برای همراهی با اتوبوس این تیم پیش از مسابقات بالاخره حادثه آفرید. این کار تا به حال به دفعات تکرار شده و بنده‌خدا نویدکیا هزار بار تمنا کرده که هواداران دست از این رفتار بکشند، اما فایده‌ای نداشت که نداشت. نهایتا هم پیش از تقابل سپاهان با ذوب‌آهن شاهد وقوع سانحه برای یک هوادار نوجوان سپاهان بودیم. تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پذیرفت که چنین رفتاری به‌معنای تعصب و وفاداری باشد. ارزشمندترین سرمایه آدمی جان اوست و هیچ نتیجه‌ای در فوتبال ارزش از بین رفتن جان یک انسان را ندارد. تازه این رفتارها کمک به تیم هم نیست، چرا که بازیکنان را پیش از مسابقه دچار اضطراب می‌کند. همه جای دنیا هواداران کمک‌حال تیم هستند، اما در ایران گاهی شاهد محبت معکوس آنها هستیم.

لااقل عکس نگذار!

یکی از حواشی بازی فجرسپاسی و استقلال، استوری ارسلان مطهری بعد از مسابقه بود. او اواسط نیمه دوم یک گل زد که از سوی کمک‌داور آفساید گرفته شد. مطهری اما عقیده دارد در این مورد اشتباه شده و به همین دلیل یک استوری در صفحه‌اش منتشر کرد. ارسلان یک عکس گذاشته و روی آن با فونت درشت عبارت «VAR» را درج کرده؛ یعنی یک جور طلب حضور کمک داور ویدئویی در ایران. منتها مشکلی که این وسط وجود دارد آن است که در عکس انتخاب شده از سوی مطهری، خود این بازیکن به وضوح در منطقه آفساید قرار دارد. تازه اصلا کمک‌داور توپ قبلی را آفساید گرفته و اگر هم اشتباه کرده باشد، مربوط به این صحنه نمی‌شود. کاش ارسلان از این به بعد با متن بدون عکس به داوران اعتراض کند!

مقصر باخت آخر هم پیدا شد

تراکتور از 4 بازی اول فصلش در 3 مسابقه بازنده شده و این نتایج درخشان، بیش از هر چیز دیگری آدم را یاد ادعای فیروز کریمی در بدو بازگشتش روی نیمکت سرخپوشان تبریزی می‌اندازد: «شاید اگر زودتر آمده بودم، تراکتور قهرمان آسیا می‌شد!» فصل گذشته در شرایط مشابه، علیرضا منصوریان از تراکتور اخراج شد و غرامتی سنگین به او تعلق گرفت. این بار هم کریمی که قول داده بود بعد از بازی با پیکان یک تیم رؤیایی بسازد، از سمتش استعفا داد! صد البته استعفاها در تراکتور مفهوم دیگری دارند و ممکن است خیلی هم اختیاری نباشند! هیچ‌کدام از اینها اما از ارزش‌های کار کریمی کم نمی‌کند؛ مردی که خودش را در آخرین باخت تراکتور هم سهیم نمی‌دانست و به محمدرضا اخباری، دروازه‌بان تیمش پیله کرد که یک گل از راه دور خورد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید