• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144815
+
-

در جریان 2تصادف در استان‌های کردستان و سمنان 6نفر کشته و 39نفر مصدوم شدند

واژگونی مرگبار 2 اتوبوس

واژگونی مرگبار 2 اتوبوس

در جریان  دو حادثه جداگانه برای اتوبوس‌های مسافربری در استان‌های کردستان و سمنان 6نفر جان خود را از دست داده و 39نفر مصدوم شدند. به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت 10دقیقه بامداد روز پنجشنبه در محور سقز-دیواندره واقع در استان کردستان اتفاق افتاد و در جریان آن یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از استان کرمانشاه راهی استان آذربایجان غربی بود با یک دستگاه کشنده ولوو به‌شدت برخورد کرد. سرهنگ عیسی گوهری، فرمانده پلیس راه استان کردستان گفت: در جریان این حادثه که در محدوده روستای جنیان رخ داد 2نفر دردم جان خود را از دست دادند و مسافر دیگری که مصدوم شده بود پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و 19نفر دیگر نیز مصدوم و توسط گروه‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. وی علت این حادثه را توجه‌نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس اعلام کرد.

دومین حادثه
چند ساعت پس از این تصادف مرگبار، حادثه دیگری در استان سمنان اتفاق افتاد که این حادثه نیز به مرگ 3نفر و مصدومیت 20نفر انجامید. مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در این‌باره گفت: این اتوبوس ساعت22:58 در محور اِیوانکی به گرمسار در استان سمنان واژگون شد و به‌دنبال آن امدادگرانی از پایگاه‌های امداد هلال‌احمر قاسم‌آباد ایوانکی، آرادان و ده‌نمک به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: اتوبوس 26سرنشین داشت که در این حادثه ۲۰‌نفر از آنها مصدوم شدند و 3نفر نیز جان باختند. به‌گفته او علت اصلی وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
براساس این گزارش، نداشتن چراغ روشنایی در شب، ضعف علایم راهنمایی، پیچ‌های خطرناک و ضعف زیرساخت‌های اقامتی و استراحتگاهی در  محور راهبردی تهران به مشهد ازجمله عوامل حادثه‌ساز و مرگ‌آفرین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید