• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144738
+
-

تازه‌های نشر/ «قرن دیکتاتورها»


«قرن دیکتاتورها» کتابی است درخصوص دیکتاتورهای قرن بیستم. در این کتاب از20دیکتاتور نام برده می‌شود و صاحب اثر با قلمی تند و تیز و بیانی صریح به موشکافی اقدامات سیاسی و بازبینی زندگی شخصی آنها می‌پردازد. این کتاب که زیرنظر اولیویه گز، نویسنده و برنده جوایز متعدد ادبی و با مشارکت جمعی از نویسندگان و پژوهشگران تاریخ نوشته شده، از منظری به حیات سیاسی قرن بیستم و کماکان نام ‌آشنای آن می‌پردازد که نمونه اش را در سایر کتب تاریخی ندیده‌ایم.
در اینجا نویسنده به درون زیست شخصی، کودکی و تجربیات فردی تا ظهور شخص در عرصه قدرت نفوذ می‌کند، گویی که هم‌اکنون در حال ثبت وقایع در شرف رخ دادن است. «قرن دیکتاتورها» کتابی است خواندنی و جذاب، به‌خصوص برای افرادی که روایت‌های عام تاریخ، عطش کنجکاوی‌شان را فرومی‌نشاند. قرن دیکتاتورها، نوشته اولیویه گز را ابوالفضل ‌الله‌دادی به فارسی برگردانده است. انتشارات ققنوس، این کتاب 400صفحه‌ای را به بهای 95هزار تومان منتشر کرده است.


  دین پس از متافیزیک
دین را چگونه باید فهمید و در عصری که متافیزیک بدنام شده است، چه جایگاهی باید برای دین قائل شد؟ عمده پیش‌فرض‌های متافیزیکی که پشتیبان الهیات سنتی بوده‌اند، دیگر پذیرفتنی نیستند، اما چندان روشن نیست که مفهوم «پایان متافیزیک» را چگونه باید فهمید و یا این مفهوم چه تأثیراتی بر فهم ما از دین خواهد داشت. همچنین به‌نظر می‌رسد که اخیراً در حوزه‌ها و رشته‌های مختلفی مانند فلسفه، روانکاوی، تاریخ و مطالعات فرهنگی، علاقه به امر قدسی احیا شده است. در این کتاب، فیلسوفانی پیشگام در ایالات متحده و اروپا در حین تبیین زوال متافیزیک، مجالی را نشان داده‌اند که این زوال برای ظهور فهمی غیرالهیاتی از دین گشوده است. کتاب «دین پس از متافیزیک» نوشته مارک راتال را علی اصغر مصلح به فارسی برگردانده و انتشارات ققنوس در 341صفحه به بهای 65هزار تومان آن را منتشرکرده است.


  راز و رمز تفکر مثبت
واقعیت این است که امروزه همه‌جا صحبت از تفکر مثبت درباره زندگی است، اما کمتر کسی قادر است واقعاً آن را در زندگی خود پیاده کند. از طرفی خیلی‌ها تصور می‌کنند مثبت‌اندیشی، یعنی بی‌توجهی به جهان اطراف و بی‌خیالی به اتفاقات پیش‌آمده که البته صددرصد اشتباه است. کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» به شیوه‌ای جدید ما را با تفکر مثبت روبه‌رو می‌کند و به ما راهکار و اصولی را نشان می‌دهد که با شیوه‌ای نو به وضعیت‌های زندگی بنگریم و شادمانه بر آنها فایق آییم. «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستوف ژانر ژازله را بیتا شمسینی به فارسی برگردانده است. انتشارات ققنوس این کتاب 174صفحه‌ای را به‌بهای 35هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید