• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144533
+
-

سرخط خبر/ ۹ کاروانسرای اصفهان در آستانه ثبت جهانی


همزمان با حضور ارزیاب‌ یونسکو در کشور به منظور تهیه گزارش پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان به مهر گفت: ۹ کاروانسرای امین‌آباد، مهیار، مرنجاب، گبرآباد، گز، جهادآباد، کوهپایه، نیستانک و مجموعه هتل عباسی استان اصفهان در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران قرار گرفتند.

   برپایی نخستین نمایشگاه مشترک پساکرونایی موزه ملی ایران:
گزیده آثار «معدن‌کاری باستان از موزه معدن بوخوم آلمان» همزمان با «پژوهش‌های باستان‌شناسی در معدن چهرآباد زنجان»، از امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه) در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می‌شود. موزه ملی اعلام کرده است، عنوان این دو نمایشگاه، «مرگ در نمک، پژوهش‌های باستـان‌شنـاسی در معدن چهرآباد زنجان» و «انسان در جست‌وجوی منابع: گزیده آثار معدن‌کاری باستان از موزه معدن آلمان در بوخوم» است.

   تعطیل و غیرفعال شدن40 درصد دفاتر مسافرتی و ناتوانی در بازگشایی:
بیش از 5‌هزار دفتر خدمات مسافرتی و آژانس گردشگری و هواپیمایی در کشور وجود دارد که با شیوع پاندمی کرونا و رکود مطلق سفر، تخمین زده می‌شود 4‌هزار دفتر از چرخه فعالیت خارج شده و به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند. حالا دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی به ایسنا خبر داده است که در حال حاضر ۴۰‌درصد از آژانس‌های مسافرتی تعطیل هستند و به دلیل افزایش هزینه‌های اجاره، مالیات و مشکلات مرتبط با بیمه توانایی بازگشایی نیز ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید