• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144328
+
-

قیمت محصولات پروتئینی در میادین تره‌بار اعلام شد

ارزان‌ترین نوع گوشت قرمز کیلویی 109هزار تومان

مقایسه قیمت 26قلم کالای پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد در فهرست محصولات پروتئینی تنها 3 قلم کالا زیر 50هزار تومان هستند. 
به‌گزارش همشهری، روند افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی، از ابتدای امسال نیز ادامه یافت و قیمت این محصولات در بازار و خرده‌فروشی‌ها به‌شدت رشد کرد. به‌تبع این افزایش قیمت، در میادین میوه‌و تره‌بار شهرداری نیز نرخ این محصولات تغییرات زیادی را طی 7‌ماه گذشته تجربه کرده است. 
گوشت قرمز تازه گوساله که در 5‌ماه منتهی به شهریور هرماه گران‌تر از‌ ماه قبل بود در شهریور افزایش قیمت نداشت، اما قیمت این محصول با شروع پاییز 56درصد نسبت به ابتدای سال بیشتر بود. شتاب افزایش قیمت گوشت گوسفندی کمتر از گوشت گوساله بود؛ این محصول طی نیمه ابتدایی سال، 36درصد گران شد و هر کیلو از آن به حدود 135هزار تومان رسید. مرغ و تخم مرغ تابستان امسال هم مثل سال قبل بحران افزایش قیمت داشتند و هر شانه 30عددی تخم مرغ در بازار حتی نرخ 80هزار تومانی را هم لمس کرد، اما در میادین این دو محصول فقط با نرخ‌های تنظیم بازاری توزیع شد که آخرین قیمت هر شانه تخم مرغ در آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری 43هزار تومان درج شده است. برای هر کیلو مرغ تنظیم‌بازاری هم قیمت 25هزار تومان تعیین شده و شهروندان برای هر عدد مرغ 2کیلویی در میادین باید 50هزار تومان بپردازند؛ درحالی‌که قیمت هر کیلو مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به 40هزار تومان می‌رسد.
آلایش‌های گوسفندی و گوساله‌ ازجمله دل و جگر و کله‌پاچه مهرماه امسال حدود 110هزار تومان قیمت خورده‌اند که دست‌کم 30هزار تومان با قیمت خرده‌فروشی‌های سطح شهر متفاوت و ارزان‌تر است. قیمت آبزیان هم طی ماه‌های اخیر رشد زیادی در میادین داشته است. قیمت هر کیلو ماهی قزل‌آلا در میادین به بالای 70هزار تومان رسیده که باز در مقایسه با قیمت 90تا 110هزار تومانی این محصول در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی ارزان‌تر است. هم‌اکنون هر کیلو ماهی قزل‌آلای تازه در میادین 78هزار تومان قیمت خورده که نسبت به قیمت 2ماه قبل این ماهی دوبرابر شده است. 
دیگر انواع ماهی نیز به تبع این رشد قیمت، گران‌تر از قبل به فروش می‌رسند. ارزان‌ترین محصول پروتئینی این روزها قارچ است؛ این محصول در غرفه‌های سبزی و میوه میادین میوه و تره‌بار 32.500تومان قیمت خورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید